Vegatopia Forum

Snel graag even een paar afschuwelijkheden van de vleeskweek

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
Snel graag even een paar afschuwelijkheden van de vleeskweek
« Gepost op: 18 september 2011, 14:06:39 »
Snel graag even een paar afschuwelijkheden van de vleeskweek.

Meer bepaald over de kweek van melkkoeien en alles wat daaruit eventueel voortkomt aan afschuwelijkheden.

Dank
Eet wat best is voor de planeet.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snel graag even een paar afschuwelijkheden van de vleeskweek
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2011, 14:34:55 »
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
Re:Snel graag even een paar afschuwelijkheden van de vleeskweek
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2011, 16:24:04 »
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Er moeten toch toestanden bestaan in de exploitatie van melkkoeien die dierenvrienden tegen de borst stoten? Ik neem aan de exploitatie op zich? De enorme veestapel die onderhouden moet worden, de inefficientie ervan. De eventuele dieronvriendelijkheid. De voortdurende slacht in zo'n enorme populatie etc.
Ik zoek ook een goed overzicht van argumenten tegen de vleeskweek in het algemeen, tegen de exploitatie en mishandeling. Over negatieve milieu-impact en CO2 uitstoot heb ik al een en ander.
Afijn, specifieke en algemene bezwaren tegen het onderhouden en dan noodzakelijk slachten van een enorme veestapel, hetzij voor exploitatie, hetzij voor slacht.
Rapporten, Pdf's...Links, verwijzingen. Eigen bijdragen zijn ook goed natuurlijk.
Misschien is mijn gezichtspunt overmatig bepaald door het veganisme, zou kunnen.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2011, 16:26:19 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.