Vegatopia Forum

Bont!

Kjellyboy

Bont!
« Gepost op: 29 juli 2005, 14:31:24 »
Wie weet dit al

Vanaf 1 april 2008 (en dat is geen grap) moeten alle chinchillafokkerijen voor bont en alle vossenfokkerijen voor bont de deuren sluiten

In heel Nederland! :O

Monique

Re:Bont!
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2005, 20:56:40 »
Helaas duurt het nog een paar jaar, maar het is wel een goed vooruitzicht ja :)

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2005, 21:03:14 »
Een paar jaar moeten we niet op wachten. Hoe eerder hoe beter. En de rest van de fokkerijen ook!
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2005, 16:31:05 »
Goed nieuws :O

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2005, 19:03:59 »
Aan de ene kant is het goed nieuws en is drie jaar relatief snel (maar natuurlijk mag het altijd nog sneller).

Maar ik vrees wel dat het voor de dieren niet onmiddellijk winst zal opleveren.  Zolang de verkoop van zulk bont niet verboden wordt zal men het importeren en zullen er volgens mij niet veel minder dieren sneuvelen.

Aiko

« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2005, 19:07:45 »
Maar dan wordt het duurder, en daar zijn die 'Ollanders gevoelig voor!

Hubert

« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2005, 11:34:10 »
EDEV start deze herfst met een nieuwe campagne om een nieuwe impuls geven aan de bewustwording  rondom de problematiek van pelsdieren en bont. EDEV is van mening dat er druk uitgeoefend dient te worden op de politiek om het fokverbod voor pelsdieren alsnog op de agenda te zetten en door te voeren. Een gedachte die, zo blijkt keer op keer uit enquêtes, door het grootste deel van het Nederlandse publiek al jaren breed ondersteunt wordt.

“Het demissionaire kabinet Balkenende gooide in 2002 het voorstel voor een fokverbod waar jaren aan gewerkt was door eerdere kabinetten en verschillende dierenorganisaties zonder pardon in de prullenbak,” aldus Suzanne Hogendoorn van afdeling campagnes en onderzoek bij EDEV. “De bontindustrie rook haar kans en heeft volop pro-bont campagnes gevoerd en helaas met succes. Nu wordt het weer tijd om de andere kant van de medaille te laten zien, de kant van de dieren die na een slecht leven en een afschuwelijke dood eindigen aan een kleerhaak.”

In samenwerking met diverse mensen en bedrijven ( o.a: MonkeyRepublic, Compact Light Studio,  Hollands Glorie, Cam A Lot.) uit de Amsterdamse filmindustrie zal voor deze campagne bijna geheel vrijwillig een antibont reclame geproduceerd worden.

EDEV is een snel groeiende en actieve organisatie voor de bescherming van de rechten van dieren. De werkwijze van EDEV kenmerkt zich door het in de publiciteit brengen van dierenmishandeling en deze op alle mogelijke legale wijzen te bestrijden.  EDEV voert hiertoe geweldloze campagnes en acties.

Daarnaast geeft EDEV voorlichting aan het publiek en is continu in gesprek met het politieke bedrijf om zo de doelstellingen onder de aandacht van politici en beleidsmakers te brengen. EDEV acht zich daarbij niet gebonden aan enige politieke partij, kleur, persoon of ideologische overtuiging.

Offline bart

• 2.585
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2005, 22:30:21 »
Maar dan wordt het duurder, en daar zijn die 'Ollanders gevoelig voor!

Nee, Aiko, dan wordt bont goedkoper. Het is namelijk veel goedkoper om in China, waar geen hond zich om dieren bekommert - er is dus èn geen wetgeving die je verplicht dure welzijnsmaatregelen te nemen en geen ALF dat je dwingt om dure beveiligingsmaatregelen te nemen -  een nertsenfarm te runnen, dan hier. Dat je aan salarissen daar kwijt bent wat je hier aan koffie voor je werknemers betaalt, is ook mooi meegenomen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2005, 22:53:09 »
Nee, Aiko, dan wordt bont goedkoper. Het is namelijk veel goedkoper om in China, waar geen hond zich om dieren bekommert - er is dus èn geen wetgeving die je verplicht dure welzijnsmaatregelen te nemen en geen ALF dat je dwingt om dure beveiligingsmaatregelen te nemen -  een nertsenfarm te runnen, dan hier. Dat je aan salarissen daar kwijt bent wat je hier aan koffie voor je werknemers betaalt, is ook mooi meegenomen.
Waarom zitten ze er dan nog niet?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2005, 23:00:01 »
Nee, Aiko, dan wordt bont goedkoper. Het is namelijk veel goedkoper om in China, waar geen hond zich om dieren bekommert

Daar is misschien verandering in aan het komen.

« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2005, 10:46:22 »
Nee, Aiko, dan wordt bont goedkoper. Het is namelijk veel goedkoper om in China, waar geen hond zich om dieren bekommert

Daar is misschien verandering in aan het komen.

Optimist!
Je bedoelt op het gebied van dierenrechten in China?
Jij verwacht in China binnenkort voor die zielige nertsjes gelijkwaardige of betere leefomstandigheden dan in de fokkerijen hier en nu?
Al eeuwenlang heerst in die landen een hardere cultuur ten opzichte van dieren.
En ik hoef je er natuurlijk niet op te wijzen wat er zich in China op het gebied van mensenrechten afspeelt.
Daar waar arbeidsvoorwaarden bij wet geregeld zijn, worden ze in de praktijk straffeloos met handen en voeten getreden.
Ik vind dat geen gunstige indicaties voor de toekomst van dierenrechten in China.

Maar waar baseer jij je op? Je gaat met een activisten-clubje bij een McDonalds in China lopen flyeren volgend jaar?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2005, 16:19:12 »
Nou er komt ook weer ander leed bij, maar ik las laatst een artikel over dat door de toenemende economie in china dat men huisdieren gaat houden en daardoor ook meer gevoel ontwikkelen voor dieren.

Maar idd zal het niet op korte termijn veel veranderen hoor... het is alleen hopen dat de activisten in china ook meer groeien. Ze zijn er gelukkig wel :)

Kiwi

« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2005, 22:38:18 »
De EU werkt aan een importverbod voor honden-en kattenvellen. Dat meldt het Duitse blad Focus. Volgens dierenbeschermingsorganisaties worden in Azië jaarlijks tot twee miljoen honden en katten gevild, waar jassen, autostoelbekleding en kinderspeelgoed van worden gemaakt voor Europa.

Aiko

« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2005, 22:02:59 »
Petitie tegen een import van katten- en hondenbont. Andere dieren zie ik zo niet genoemd worden, maar het is in ieder geval iets.

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2005, 23:00:09 »
De zus van I. die ook in Belgie op vakantie was (heeft er ook een huisje) is zo'n echte verzamelaar. Ze koopt bijvoorbeeld nooit nieuwe kleding, alles wat ze heeft is 2e hands. Eergisteren liet ze mij haar 'nieuwe' jas zien, een groene trenchcoat met een bontvoering (waarschijnlijk konijn). Gekocht voor 10 euro. En eigenlijk kan ik dat niet eens zo erg vinden... Maar ik wist toch niet precies wat ik er van moest vinden. Die diertjes zijn niet voor haar geslacht, zij is niet op zoek naar een bontjas, maar vindt bij toeval een jas die haar aanstaat en die door iemand anders is afgedankt en waar toevallig bont (niet zichtbaar van de buitenkant) in verwerkt is.

Natuurlijk had ik me er prettiger bij gevoeld als het fakefur was, maar toch vind ik dit niet zo erg als een kakmadam in een bontjas.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #15 Gepost op: 20 oktober 2005, 23:03:31 »
brr... irene van de laar...

overigens komt denk zo weer de tijd terug waarin we lekker met spuitbussen bontjassen kunnen gaan merken... lekker he... :)

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #16 Gepost op: 20 oktober 2005, 23:06:54 »
Nou er komt ook weer ander leed bij, maar ik las laatst een artikel over dat door de toenemende economie in china dat men huisdieren gaat houden en daardoor ook meer gevoel ontwikkelen voor dieren.
Allemaal speculatie.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #17 Gepost op: 20 oktober 2005, 23:51:18 »
Men ontwikkelt daar al geen gevoel voor mensen (Tibet, 90% van alle doodvonnissen, men rijdt met tanks over studenten heen enz. enz. enz.) Dus wat wil je. Het is schandalig hoe men daar en masse handel mee gaat voeren en dat men de Olympische Spelen daar gaat houden. Een smerig boevenregime.
de tuin: dat ben ik

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #18 Gepost op: 22 oktober 2005, 14:14:01 »
overigens komt denk zo weer de tijd terug waarin we lekker met spuitbussen bontjassen kunnen gaan merken... lekker he... :)
Bontjassen spuiten was 20 jaar geleden goed te doen, bont was bont. Maar tegenwoordig is er best veel namaakbont dat er echt "echt" uitziet, zeker de duurdere soorten. Ik kan dat op het oog niet onderscheiden van echt bont. Ik denk dus dat je je een beetje zult moeten intomen Draakmans!
* Sam krijgt vaak genoeg te horen "maar je draagt wel een leren jas" terwijl mijn jas echt 100% nepleer is
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #19 Gepost op: 22 oktober 2005, 14:38:39 »
Ja dat is zo... maar je kan ook eerst even testen of het echt bont is :) En soms is het toch echt overduidelijk.