EDEV start deze herfst met een nieuwe campagne om een nieuwe impuls geven aan de bewustwording rondom de problematiek van pelsdieren en bont. EDEV is van mening dat er druk uitgeoefend dient te worden op de politiek om het fokverbod voor pelsdieren alsnog op de agenda te zetten en door te voeren. Een gedachte die, zo blijkt keer op keer uit enquêtes, door het grootste deel van het Nederlandse publiek al jaren breed ondersteunt wordt.
“Het demissionaire kabinet Balkenende gooide in 2002 het voorstel voor een fokverbod waar jaren aan gewerkt was door eerdere kabinetten en verschillende dierenorganisaties zonder pardon in de prullenbak,” aldus Suzanne Hogendoorn van afdeling campagnes en onderzoek bij EDEV. “De bontindustrie rook haar kans en heeft volop pro-bont campagnes gevoerd en helaas met succes. Nu wordt het weer tijd om de andere kant van de medaille te laten zien, de kant van de dieren die na een slecht leven en een afschuwelijke dood eindigen aan een kleerhaak.”
In samenwerking met diverse mensen en bedrijven ( o.a: MonkeyRepublic, Compact Light Studio, Hollands Glorie, Cam A Lot.) uit de Amsterdamse filmindustrie zal voor deze campagne bijna geheel vrijwillig een antibont reclame geproduceerd worden.
EDEV is een snel groeiende en actieve organisatie voor de bescherming van de rechten van dieren. De werkwijze van EDEV kenmerkt zich door het in de publiciteit brengen van dierenmishandeling en deze op alle mogelijke legale wijzen te bestrijden. EDEV voert hiertoe geweldloze campagnes en acties.
Daarnaast geeft EDEV voorlichting aan het publiek en is continu in gesprek met het politieke bedrijf om zo de doelstellingen onder de aandacht van politici en beleidsmakers te brengen. EDEV acht zich daarbij niet gebonden aan enige politieke partij, kleur, persoon of ideologische overtuiging.