Vegatopia Forum

Poll

Met suiker of met zout?

uiker
15 (32.6%)
out
31 (67.4%)

Totaal aantal stemmen: 33

Popcorn

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aiko

Popcorn
« Gepost op: 27 juli 2005, 20:19:05 »
Hoe 'gezond' is zelfgepofte mais van een gewone pofmaiskorrel? De korrels worden wat vettig door olijfolie in de pan, maar hebben verder geen suiker of zout erop. Is een kommetje popcorn dan een verantwoord tussendoorsnoeperij?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Popcorn
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2005, 20:22:48 »
Hoe 'gezond' is zelfgepofte mais van een gewone pofmaiskorrel? De korrels worden wat vettig door olijfolie in de pan, maar hebben verder geen suiker of zout erop. Is een kommetje popcorn dan een verantwoord tussendoorsnoeperij?
Ik weet wel dat het zonder zout (popcorn met suiker: bah!) in ieder geval erg verantwoord smaakt...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Popcorn
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2005, 20:31:50 »
He, een enquête? Zie dat ik het wel kan vergrendelen, maar niet zelf aanpassen. Ik mis de naturel optie.

Kiwi

Re:Popcorn
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2005, 20:39:08 »
Volgens mij is naturelle popcorn niet ongezond. Er zit in verhouding tot het volume bijna geen vet in, en dus ook geen zout of suiker, dus zeer verantwoord!

Aiko

Re:Popcorn
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2005, 20:47:18 »
Da's mooi. Heb ik een verantwoord toetje op!

Kwam bij zoeken over dit onderwerp dit ding tegen, een heus Popcornmaker. Is erg roze, net wat voor Zus. Verder kwam ik eigenlijk nog weinig informatievigheid over popcorn tegen.

Kiwi

Re:Popcorn
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2005, 20:51:41 »
dit ding tegen, een heus Popcornmaker

Een overbodige ruimte-innemer als je het mij vraagt, met een pan gaat het ook.
En  klikkerdeklik.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Popcorn
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2005, 09:40:05 »
't Is een leuk idee, maar in praktijk valt 't een beetje tegen. Doordat er geen olie in het apparaat mag krijg je erg droge popcorn waar niets (geen suiker of zout iig) aan blijft plakken. Zelfgemaakte popcorn met pannenkoekenstroop of pindakaas is wel okee, maar ik wil toch liever met gewoon zout.

De popcorn van mijn werk (lees: bioscoop, daar staat een hele grote popcornmachine) is een stuk lekkerder!
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Popcorn
« Reactie #7 Gepost op: 28 juli 2005, 12:31:59 »
ik mis de kaasoptie (ik weet het, het is vertoon van wansmaak, maar ik vind popcorn met kaas lekker  :-[)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Aiko

Re:Popcorn
« Reactie #8 Gepost op: 28 juli 2005, 13:05:32 »
Wellicht een gekke vraag; kun je popcorn krijgen met pofmais door het in water te laten koken in plaats van met olie te bakken? Of krijg je dan 'gewoon' gekookte mais?

Marietje

Re:Popcorn
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2005, 13:06:32 »
Ach, ik vind het ook wel heel erg lekker eigenlijk. Dan maar wansmaak. Kan me lekker niks schelen    :atongue:

Kiwi

Re:Popcorn
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2005, 13:13:31 »
Of krijg je dan 'gewoon' gekookte mais?

Ja.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Popcorn
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2005, 20:57:10 »
Zoute popcorn! Zoete vind ik vies en zonder smaakje lijkt het me redelijk saai...

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Popcorn
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2005, 20:58:33 »
tja, bij gebrek aan de kaasoptie voor suiker gestemd, ik lust geen zoute
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Popcorn
« Reactie #13 Gepost op: 28 juli 2005, 21:10:34 »
Zout.
Eet gezond & eet taartjes

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Popcorn
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2005, 09:23:42 »
't Is een leuk idee, maar in praktijk valt 't een beetje tegen. Doordat er geen olie in het apparaat mag krijg je erg droge popcorn waar niets (geen suiker of zout iig) aan blijft plakken.

Het klinkt raar maar als je door de droge popcorn een scheutje olie roert en vervolgens zout of suiker, blijft het prima plakken. En het is niet vies!  :P

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Popcorn
« Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2005, 14:14:47 »
Lekker, popcorn! Mijn keukengeheimen voor popcorn:
Popcorn met zout: het zout al bij de olie gooien voor je de pofmais in de pan doet,  niet er pas later overheen strooien want dan blijft het niet zitten
Popcorn met suiker: naturel popcorn maken met zonnebloem olie (zeker geen olijfolie!), uit de pan halen, een paar eetlepels suiker in de hete pan doen met even zoveel lepels water, laten oplossen en heel licht laten caramelliseren en dan de popcorn terug in de pan, snel alles door elkaar roeren, de suikerstroop wordt dan helemaal krokant en knapperig na afkoelen. Uitkijken met roeren want  gecaramelliseerde suiker is gloeiend heet!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re:Popcorn
« Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2005, 14:27:53 »
naturel popcorn maken met zonnebloem olie (zeker geen olijfolie!)

Hoe dat zo?
Goeie tips verder!

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Popcorn
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2005, 20:21:47 »
Ik vind olijfolie niet zo goed samengaan met zoet, maar ik gebruik dan ook altijd de extra vierge olijfolie, die heeft best een scherpe smaak. Misschien dat ik het met een mildere olijfolie wel lekker zou vinden. Welke gebruik jij?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Popcorn
« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2005, 22:21:13 »
Nou, mijn popcorn is ook een partijtje flink mislukt...

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Popcorn
« Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2005, 22:23:36 »
Verkeerde maiskorrels gebruikt?