Het was gister en het was om te beginnen erg leuk! Er was van te voren door iemand tegen me gezegd: "Je zal toch voornamelijk voor jezelf koken... Maar er zullen vast ook wel een paar mensen benieuwd zijn en 't willen proberen, hoor." Err... Dat neigt wel een beetje naar ontwijken
. Maar er stond veel spul met vl33s op tafel, dus als dat is waar je van houdt, zal het ook wel sneller zijn wat je zal pakken natuurlijk. Ja, 't was leuk dat de soep vega was, en hij was goed te eten
. Iemand had ook speciaal voor mij 'r plannen gewijzigd en pannenkoeken gebakken! Dat had niet gehoeven ('t bio-verhaal), maar uit waardering heb ik wel een pannenkoek met fruit gegeten.
Ik heb uiteindelijk toch de 'cowboy caviar' gemaakt, die was een kleine hit (iemand vroeg zelfs om 't recept). Ik gaf er tortilla chips bij (bij de caviar, niet bij 't recept). En wat het is... 't is een soort salade. Er zijn veel varianten, dit is de mijne, ik heb 'm afgekeken van een 'achtertante':
Blaadjes van 1 bos koriander, fijngehakt (als je die kleine bakjes v/d AH hebt, gebruik je 2 bakjes)
3 grote tomaten, in stukjes
1 blik mais, uitgelekt
1 blik zwarte bonen, afgespoeld & uitgelekt
Milde groene pepers uit een potje, fijngesneden (aantal naar smaak, maar wees vooral niet te voorzichtig)
1 grote rode ui, gesnipperd
1 volle theelepel gemalen komijn
1/4 cup rode wijnazijn (+/- 63 ml)
1/4 cup olijfolie
1 grote teen knoflook, geperst
Je maakt 't een dag van te voren. (En je maakt 't door alles te mengen.)
(Edit: ik was vergeten de knoflook erbij te zetten!)