Hmm... Een tijdje geleden schreef ik nog dat ik nooit problemen had met bedrijfsetentjes. Natuurlijk is dat vragen om problemen, want daarna ging het spontaan mis. Er kwam een nieuwe collega en bij ons is de afspraak dat de nieuwe collega's het jaarlijkse bedrijfsuitje en bijbehorende etentje organiseren.
Deze man is nogal een overtuigde carnivoor en helaas heb ik hem een keer verteld dat ik thuis niet altijd vegetarisch eet, omdat mijn vriend ook zo'n fanatieke vleeseter is en ik mijn relatie niet op het spel wil zetten. Nu organiseert deze collega dus een barbecue als etentje...
Op mijn vraag of hij ook voor vegetarische hapjes zorgt, kreeg ik (echt heel boos) naar mijn hoofd geslingerd dat ik thuis ook geen vegetariër ben, dus dat ik niet moet zeuren. Mijn opmerking dat ik de relatie met mijn vriend toch heel anders vind dan die met mijn collega's, werd alleen maar beantwoord met "Wat een onzin, je eet gewoon vlees."
Nu twijfel ik of ik moet gaan. Eigenlijk wil me natuurlijk niet zo makkelijk gewonnen geven, maar ik heb ook geen zin om de hele avond op stokbrood te moeten teren. Misschien moet ik zelf iets maken, maar dat moet ik dan de hele dag meeslepen bij het uitje voorafgaand aan de bbq. Ik weet het nog niet.