Ik had gisteren iets afschuwelijks aan de hand, maar dan echt IEUW.
Ik was op het huwelijk van mijn vriend zijn zus (ik was er dus de hele dag: broodjesmaaltijd - receptie - hapjes - voorgerecht (walking dinner met enkele vis en foie gras) - hoofdgerecht (vleesgerecht zonder het vlees, dubbel zoveel aardappeltjes) - nagerecht).
Tijdens de receptie heb ik een paar stukjes vegetarische sushi gegeten (gevuld met wortel en kool, waarom weet ik niet, want alles was met vis, maar dat was dus goed voor mij). De rest van de hapjes gingen aan mij voorbij : allemaal vlees of vis.
Op zeker moment, tegen het einde van de receptie, bieden ze mij iets lekker uitziend aan: "crème brûlée". Ik blij natuurlijk, eindelijk een hapje voor mij! Het smaakte wat vreemd, vond ik, maar ik had dan nog nooit crème brûlée gegeten. Bij de tweede keer dat de hapjes crème brûlée voorbijkwamen en ik er nog eentje wilde nemen, zei mijn mama "nee Ine, daar zit foie gras in".
Ik zo van eHUH, neee, ik heb dat net gegeten en de ober zei "creme brûlée". De ober die er nu stond, een andere als daarvoor, beaamde dat er foie gras in de creme brûlée zat. "Geen pudding, neenee, ganzenlever".
Ik draaide lichtjes weg en ging bijna over mijn nek. Mijn vriend heeft me naar de slaapkamer geloodst (we bleven daar slapen) en ik heb zeker een kwartier mijn tanden gepoetst en mijn mond gespoeld.
BAH! Daar had ik nog NOOIT van gehoord, creme brûlée van ganzenlever. HOE GOOR IS ME DAT!! En ik heb dat gegeten!