Ik had vrijdag een borrel van mijn werk waarbij er rekening zou worden gehouden met mij. Top dacht ik. Er waren bijvoorbeeld spiesjes met mozzarella en tomaat in een glaasje met huzarensalade.. Beetje jammer was dat.. Het enige hapje wat echt vegetarisch was was een klein stukje brood met brie, pijnboompitten en honing. Mijn werkgever had alles laten komen vanaf een cateraar dus had verwacht dat ze het wel goed zouden doen.
Zaterdag een etentje gehad waarbij het restaurant een keuze menu had gemaakt. Je kon per gang (voor, hoofd en nagerecht) kiezen uit drie gerechten. Alle drie voorzien van vlees. Ik (de enige vegetariër in het gezelschap) was al aangekondigd. Ik kreeg vooraf tomatensoep, die in eerste instantie met ballen en al voor mijn neus werd gezet.. Deze werd daarna snel omgewisseld en ik ben bang dat ze gewoon de zelfde soep hebben opgeschept als de vleeseters en de ballen er misschien zelfs wel uitgevist hebben.. Ik probeer daar niet teveel aan te denken omdat ik niet zeker weet of dit ook echt het geval is, de soep was overigens wel lekker en smaakte niet naar vlees of iets dergelijks. Als hoofdgerecht kreeg ik een gevulde courgette die echt bijzonder lekker smaakte. Als nagerecht was er ijstaart.
Uiteraard was er één oom die wat grapjes maakte. Toen mijn courgette kwam zei hij bijvoorbeeld 'met vlees hahahaha'.. Ik dacht eigenlijk alleen maar; wat is je punt nu precies..? Verder was iedereen heel geïnteresseerd, dit kwam vooral omdat een aantal tantes hier wel eens vegetarisch hadden gegeten (ze zijn zelf niet vegetariër) en daardoor eigenlijk niet raar opkeken.
Stiekem denk ik dat ik het lekkerst gegeten heb van allemaal. Je kon bijvoorbeeld kiezen uit Schnitzel, ik heb dat nooit lekker gevonden. Of iets met vis, ik ben geen viseter.. Ook kon je kiezen uit spareribs, als ze goed bereid zijn zijn die best lekker maar meestal is het droog en moet je het echt van het bot trekken en daar hou ik helemaal niet van. Mijn courgette was goed gevuld met verschillende soorten groente in een zacht tomatensausje met fetakaas, het was echt heel lekker!