Thanks Eelco voor de link. Ik had em al eens gelezen.
Vandaag was het bezoek aan de leverancier en de tasting met de kruiden/ coatings ging goed! Het was bedoeld om inspiratie voor aardappeltoepassing op te doen. Van de 10 te proeven productideeën, was er slechts eentje met stukjes vlees (kip), dus ik was erg blij.
Terloops vroeg ik nog in welk productje misschien vlees zat.
Daarna volgde de lunch en dat was minder. Natuurlijk hadden we door de tasting niet zoveel honger meer (thank god), want was er bij het vorige bezoek voor ons viertjes 1 broodje kaas, nu waren er voor ons 14-en wel nul broodjes zonder vlees. Gewoon geen eentje!
Ik had gelukkig dus wel prima geproefd tijdens de tasting en had voor de zekerheid 2 appeltjes in de auto gelegd, die ik op de terugweg gegeten heb. En er stonden koekjes voor bij de koffie, daar heb ik er ook een paar van genomen.
Ja, ik baal wel dat ik niet mondig genoeg ben, maar ik wil er ook niet zoveel de nadruk op leggen en de aandacht op mezelf vestigen. Het blijft toch een soort 'luxeding' om geen vlees te 'hoeven' eten, het is geen allergie oid. Maar van binnen baal ik wel natuurlijk.
Na afloop gingen we kijken bij Jumbo FoodMarket in Breda (aanrader als je eens in de buurt bent), waar we ook gingen eten. Het is een soort La Place in een supermarkt. Erg leuk. Ik nam een pizza die werkelijk overheerlijk was en ter plekke belegd werd (er kon nog van alles bij op, hmm!), en daarbij een salade. Na 2 happen van de salade echter (ik dacht dat ik de salade goed bestudeert te hebben), zat er ineens een stukje vlees aan mijn vorkje. Bleek dus niet vegetarisch (er stond geen bordje bij), dus helaas, die heb ik aan de kant geschoven.
Mijn collega's hadden ook allemaal flink gegeten, dus hoefden ook geen salade meer, waardoor ik de -verder heerlijk uitziende salade- in de ton heb gekiept. Balen.