Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #640 Gepost op: 24 maart 2011, 10:56:24 »
Hadden ze voor het blancheren een pan waar alleen groente in gaat? Ik doe het meestal niet omdat in hetzelfde water ook het hapje van collega's (met vlees) wordt gegaard,
Dat ging helaas wel door elkaar, maar het water was echt kokend heet en werd voortdurend ververst. Niet optimaal, maar daar kon ik mee leven, ook dankzij het fijnmazige netje.
Citaat
En zit er geen oestersaus door de saus, of worchestershire? Ik ben een ziekerd hoor, door dit soort dingen ben ik erg afgeknapt op wokken...
Dat hadden ze gelukkig wel goed aangegeven; de sauzen met oestersaus en zo heb ik dus kunnen vermijden.

Tja, je moet toch wat als je met collega's onderweg bent.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #641 Gepost op: 04 mei 2011, 11:38:11 »
Gisteravond in The Outsider in Edinburgh. Een redelijk poshy restaurant met een niet al te uitgebreide menukaart, desalniettemin met twee vegetarische hoofdgerechten er op (en een voorgerecht en verschillende bijgerechten). Ik koos voor de gnocchi met pompoen, tomatensaus, prei en Parmezaanse kaas. Best aardig, al was de kok iets te scheutig met het zout (niet alleen bij mijn gerecht).

Wat wel opvallend was: alle vlees- en visgerechten waren mooi opgemaakt, met o.a. kerstomaten en rucola als decoratie. Daar stak mijn onopgesmukte bordje gnocchi wel erg mager bij af - een paar blaadjes rucola en kerstomaatjes zouden de boel al behoorlijk hebben opgevrolijkt.

Overigens valt me dat wel vaker op bij de 'standaard-vegamaaltijden' in de wat traditionelere restaurants: alsof de kok vindt dat hij minder zijn best hoeft te doen om een vegetarische maaltijd er aantrekkelijk uit te laten zien.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #642 Gepost op: 04 mei 2011, 19:47:24 »
Overigens valt me dat wel vaker op bij de 'standaard-vegamaaltijden' in de wat traditionelere restaurants: alsof de kok vindt dat hij minder zijn best hoeft te doen om een vegetarische maaltijd er aantrekkelijk uit te laten zien.

Dat is mij ook al opgevallen. Maar ja, wij mogen natuurlijk al blij zijn dat we iets te eten krijgen  ::)

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #643 Gepost op: 04 mei 2011, 20:55:09 »
Wat wel opvallend was: alle vlees- en visgerechten waren mooi opgemaakt, met o.a. kerstomaten en rucola als decoratie.

En men laat dat meestal onaangeroerd liggen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #644 Gepost op: 15 mei 2011, 11:13:37 »
Ik hoorde eergisteren een Duitse collega tegen een andere Duitse uitleggen dat vegetariërs die geen vis eten, veganisten zijn. Dus dat zij wel vis eet, en dus gewoon vegetariër is. Ik wilde mij in het gesprek mengen, maar mijn Duits is niet van die aard om in discussie te gaan; en aangezien het een soort van luistervinkgedrag was waarin ik enkel in het Engels had kunnen anticiperen heb ik mijn mond maar gehouden.

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #645 Gepost op: 06 juni 2011, 23:50:57 »
Morgen vertrek ik naar Brussel voor een projectreview. Woensdag voorbereiding, donderdag het echte werk. De organisatoren zijn op het briljante idee gekomen om voor woensdagavond een tafel te reserveren in het restaurant Meet Meat (de site werkt momenteel niet). Op mijn vraag "Any chance that Meet Meat would have at least something to satisfy a vegetarian? ... The menu is not very promising in that respect ;-)" kreeg ik het antwoord "we requested one vegetarian menu for you.". Ik zal dus stevig lunchen en hopen dat ze tenminste goede wijn serveren  :drink:.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #646 Gepost op: 07 juni 2011, 05:48:11 »
Het wordt in ieder geval "gezellig".

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #647 Gepost op: 07 juni 2011, 07:54:21 »
:devil: Sterkte.... 
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #648 Gepost op: 07 juni 2011, 10:41:39 »
kun je niet zelf die mensen even bellen van het resto?
,,,,فلافل

« Reactie #649 Gepost op: 07 juni 2011, 10:45:22 »
Even kijken.
Als Friestalige Nederlander in Duitsland stel je een email op in het Engels betreffende een restaurant in België. Het moet dus haast wel om een Franstalig restaurant gaan. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #650 Gepost op: 07 juni 2011, 11:41:57 »
Even kijken.
Als Friestalige Nederlander in Duitsland stel je een email op in het Engels betreffende een restaurant in België. Het moet dus haast wel om een Franstalig restaurant gaan. :P
:P Yep, het restaurant is Franstalig. Helaas ben ik niet Friestalig (ik versta en lees het vloeiend, maar daar houdt het ook wel mee op).

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #651 Gepost op: 09 juni 2011, 09:42:35 »
De organisatoren zijn op het briljante idee gekomen om voor woensdagavond een tafel te reserveren in het restaurant Meet Meat .
Viel niet tegen. Vooraf een salade; hoofdgerecht aardappel, gekaramelliseerde witlof, gebraden courgette/paprika/aubergine en meer salade. De wijn was best te pruimen. Jammer en slordig alleen dat ik mijn eten pas kreeg toen de anderen hun eten al bijna op hadden.

Offline Hega

• 131
« Reactie #652 Gepost op: 09 juni 2011, 14:18:33 »
Ook wel beetje een belachelijke naam voor een restaurant.

Zelf heb ik een uitnodiging van het koor waar ik bij zit, voor een barbeque.
Er wordt weliswaar biologisch vlees gebruikt (wat ik soms nog weleens neem), maar eigenlijk hoeft het voor mij niet zo.
Barbeque's vind ik vaak gewoon niet leuk en de nadruk ligt sowieso teveel op vlees.
Verder zit er ook nog een vegetarier bij ons op het koor, dus diegene zal sowieso wel absent zijn.
Ik denk dat ik mij daar maar bij ga aansluiten....

Ook heb ik binnenkort een feest van mijn ouders.
En ook daar zal weer een barbeque zijn....
Dan moet ik het maar met de stokbrood en groenten doen.
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2011, 14:22:51 door Hega »

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #653 Gepost op: 09 juni 2011, 14:33:46 »
Net als gisteren werd mijn lunch pas geserveerd toen de anderen hun eten al op hadden. Net als gisteren was het spaghetti met wat kerstomaatjes, blaadjes basilicum en Parmezaanse kaas. Dat is natuurlijk ook een zeer tijdrovende maaltijd om te koken.  ::)

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #654 Gepost op: 09 juni 2011, 17:11:01 »
Dat is nog snel. Ik zit nog op een beloofde vegaburger van vier jaar geleden te wachten.

http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,1022.msg412394.html#msg412394
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2011, 17:13:53 door @rno »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #655 Gepost op: 09 juni 2011, 17:43:39 »
Net als gisteren werd mijn lunch pas geserveerd toen de anderen hun eten al op hadden. Net als gisteren was het spaghetti met wat kerstomaatjes, blaadjes basilicum en Parmezaanse kaas. Dat is natuurlijk ook een zeer tijdrovende maaltijd om te koken.  ::)

Misschien moesten ze eerst alle stukjes vlees er tussenuit plukken :devil:

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #656 Gepost op: 09 juni 2011, 17:49:59 »

Misschien moesten ze eerst alle stukjes vlees er tussenuit plukken :devil:

Het hulpje van de kok was vast even naar de pizzeria op de hoek geweest.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #657 Gepost op: 09 juni 2011, 20:38:25 »
Verder zit er ook nog een vegetarier bij ons op het koor, dus diegene zal sowieso wel absent zijn.
Ik denk dat ik mij daar maar bij ga aansluiten....

Ook heb ik binnenkort een feest van mijn ouders.
En ook daar zal weer een barbeque zijn....
Dan moet ik het maar met de stokbrood en groenten doen.

Waarom denk je dat je collega absent zal zijn? Ik vermaak mij als vega altijd prima met lekker eten bij bbq's.
En bij het feest van je ouders valt misschien ook wel te regelen dat jij iets vd bbq krijgt dat je eet? Stokbrood en sla is niet echt een maaltijd natuurlijk, zeker niet als het feest is.
,,,,فلافل

Offline Hega

• 131
« Reactie #658 Gepost op: 09 juni 2011, 21:11:38 »
Waarom denk je dat je collega absent zal zijn? Ik vermaak mij als vega altijd prima met lekker eten bij bbq's.
En bij het feest van je ouders valt misschien ook wel te regelen dat jij iets vd bbq krijgt dat je eet? Stokbrood en sla is niet echt een maaltijd natuurlijk, zeker niet als het feest is.

Natuurlijk kun je je prima vermaken bij bbq's; ook als vegetarier.
Het is ook niet zo dat ik er tegenop zie, alleen hoeft het voor mij niet zo nodig eigenlijk.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #659 Gepost op: 09 juni 2011, 23:11:42 »

Natuurlijk kun je je prima vermaken bij bbq's; ook als vegetarier.
Het is ook niet zo dat ik er tegenop zie, alleen hoeft het voor mij niet zo nodig eigenlijk.

Nee, dat kan ik me ook wel weer voorstellen  :)
,,,,فلافل