Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline chinoiseries

  • ***
  • 247
  • Geslacht: Vrouw
    • Always cooking up something
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #580 Gepost op: 10 oktober 2010, 19:53:15 »
gisteren nog gemaakt.
Bietjes in kleine blokjes snijden (na het koken uiteraard) en rode uien bakken. Deze kruiden met cajun kruiden. Mengen met de gekookte blokjes bieten en peterselie, daaroverheen geroosterde amandelen en een stukje verkruimelde geitenkaas. Dan afdekken en 5 minuten in de magnetron op vol vermogen.

Thanks! Dit ga ik morgen maken :-)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #581 Gepost op: 10 oktober 2010, 21:08:45 »
gisteren nog gemaakt.
Bietjes in kleine blokjes snijden (na het koken uiteraard) en rode uien bakken. Deze kruiden met cajun kruiden. Mengen met de gekookte blokjes bieten en peterselie, daaroverheen geroosterde amandelen en een stukje verkruimelde geitenkaas. Dan afdekken en 5 minuten in de magnetron op vol vermogen.

Thanks! Dit ga ik morgen maken :-)
Let wel op: ik had vier bieten en jij maar twee. Dus iets minder lang in de magnetron.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline chinoiseries

  • ***
  • 247
  • Geslacht: Vrouw
    • Always cooking up something
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #582 Gepost op: 12 oktober 2010, 14:10:42 »
gisteren nog gemaakt.
Bietjes in kleine blokjes snijden (na het koken uiteraard) en rode uien bakken. Deze kruiden met cajun kruiden. Mengen met de gekookte blokjes bieten en peterselie, daaroverheen geroosterde amandelen en een stukje verkruimelde geitenkaas. Dan afdekken en 5 minuten in de magnetron op vol vermogen.

Thanks! Dit ga ik morgen maken :-)
Let wel op: ik had vier bieten en jij maar twee. Dus iets minder lang in de magnetron.

Ik zal er op letten... wat at je erbij, Willem? Brood? Aardappelen?

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #583 Gepost op: 12 oktober 2010, 15:40:27 »
Ik zal er op letten... wat at je erbij, Willem? Brood? Aardappelen?
gele rijst in paddestoelenbouillon gekookt, gemengde sla met feta op bord opgediend met daarop dadels met kruidenkaasvulling, en gevulde wrap met kip zonder kip. Kortom een koningsmaal. Niet duur overigens. Ik was in totaal 10 euro kwijt. Ik had eters en die vonden het héééérlijk.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2010, 16:28:28 door Sander »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #584 Gepost op: 15 november 2010, 16:51:30 »
@LL: fijn dat ze hadden onthouden dat je vega eet! Ook fijn (vind ik persoonlijk) dat de lunch niet louter uit broodjes kaas bestond ;)

In Engeland is kaas op brood niet zo vanzelfsprekend als hier.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #585 Gepost op: 20 november 2010, 17:24:18 »
Woensdag was ik bij een bijeenkomst, georganiseerd door een collega die weet dat ik vegetariër ben. Volgens de uitnodiging zou er een buffet zijn maar het bleek toch volgens een ander concept te gaan: de amuses waren allemaal met vlees of vis, het voorgerecht was een taartje van iets vissigs en een stukje stokbrood, voor het hoofdgerecht kon je langs de kok lopen met je bord en dan kreeg je een schep witte rijst en een schep groenten met kip in saus. De kok wilde me ook wel wat saus zonder kip over de rijst scheppen - nee dank u. Voor mezelf vond ik het tot daar aan toe, maar één van mijn tafelgenoten, een van de echte genodigden en ook vegetariër, heeft echt helemaal niets gegeten.  Mijn collega doet het een beetje af als gezeur - want je komt niet voor het eten - maar ik vind het zo ongastvrij en het was voor de tafelgenoten ook niet leuk dat er twee mensen niet of nauwelijks konden eten. Ik heb meer deelnemers gezien die niet aten en er was ook nog eens te weinig van wat er wel was. 

Offline Sam

  • ******
  • 7.108
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #586 Gepost op: 20 november 2010, 22:27:52 »
Dat is wel heel slordig, ook dat het zo nonchalant opgenomen wordt!

Ik had een aantal bijeenkomsten de afgelopen week, en het was voor het grootste deel huilen met de pet op en de klep scheef. Er was wel vegetarisch eten, maar dat was het hoofdgerecht minus het vleesgedeelte, en als er iets aparts was gemaakt was het niet te eten. Ik heb geleefd op hele goede uitgebreide ontbijten en brood met salade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #587 Gepost op: 21 november 2010, 21:40:19 »
En we moeten allemaal met deze gang van zaken maar heel blij zijn, want als we er ook maar iets over durven op te merken, dan worden we als zeurpieten weggezet...  ::)
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #588 Gepost op: 21 november 2010, 22:57:06 »
Ja idd, dat is het vervelendste. Hier op het werk hadden we op een gegeven moment een inspraakding zoals ze ze het noemde.
Toen ik vroeg of er van de warme snacks er minimaal 1 per dag vega kon zijn werd ik wazig aangekeken. Er was toch gewoon brood en kaas  :-\

En sinds ik onze kantinejuf hoorde zeggen dat moslims niet mogen zeuren over de ballen in de soep, durf ik er niks meer te eten.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #589 Gepost op: 24 november 2010, 23:14:31 »
Ik had laatst ook een lunch tijdens een uitstapje..
Dat was ook een beetje.. Hmmz..

Er waren 3 soorten soep:
Tomatensoep (met vlees), groentensoep (met vlees), en champignonsoep (helemaal vega).
Er waren precies zoveel kopjes champignonsoep als er zichzelf opgegeven vega's waren.
Helaas had iemand dat niet door en deelde die uit aan vleeseters die zin hadden in champignonsoep..

Vervolgens waren er witte broodjes en lag er kaas, ham, en kroketten.
Oftewel; voor de vega's alleen kaas? Beetje saai. :S Gelukkig was die kaas wel erg lekker.
De vleeseters hadden dit ook door en de kaas ging loeihard...
10 minuten later kwamen er toch ineens kaassouffle's. Moest wel snel gillen dat er aan deze tafel nog een vega zat, want de vleeseters keken alweer op: "Oeh, ook kaassouffle's! :D"

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #590 Gepost op: 25 november 2010, 09:49:10 »
Jaaaa, erg he? Ik ben altijd de eerste om te helpen met het smeren van de broodjes... kan ik er in de keuken alvast een paar met kaas achterover drukken  ;D.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #591 Gepost op: 26 november 2010, 12:50:29 »
Klinkt akelig bekend, Valkyrie.
Bij ons willlen ze nog wel eens dom doen over vega's, maar vervolgens verorberen ze allemaal als eerste al het vegetarische voer.
Regelmatig voorgekomen dat ik de 2e groep was die mocht lunchen en dat alle vega gerechten dan al op waren.

Vinnutstom.

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #592 Gepost op: 27 november 2010, 12:44:43 »
Lol, naja door het lezen van de verhalen hier, was ik al enigszins voorbereid dat dat soort dingen zouden gaan (kunnen) gebeuren. xD
Maar het is toch een beetje vreemd, vooral als je van te voren duidelijk aan moet geven of je vegetarisch eet of niet, en vervolgens wordt er dan alsnog niet op gelet of rekening mee gehouden.  ???

Nou ben ik absoluut geen gierig persoon, en het is dan ook niet leuk als je door de zaal moet gillen dat je een kaassoufflé wilt.
Je ziet ze dan denken "Soooo ja die lust nog wel een kaassouffle, na al die andere dingen." Dan denk ik al die andere dingen? xD Welke andere dingen? Vervolgens probeer je dan van je lunch te genieten terwijl je een beetje misnoegd wordt aangekeken.

Binnenkort weer een etentje, ditmaal in een restaurant. Benieuwd wat dat gaat worden want..
We gaan naar één of andere eetgelegenheid die niet veel vegetarische opties heeft.
Sterker nog, ik zag er 3. xD Waarvan ik bij 2 al zoiets heb van: Laat maar, dat hoef ik niet. :S (lekker zeuren en moeilijk doen :P)
Dus ik hoop dat ik dan toch zelf mag kiezen wat ik eet, uit die 3 dingen. xD Of naja, die ene optie kan kiezen. xD
Weet namelijk niet of het dat wordt, of dat ze een menu gaan samenstellen, zeg maar.
Anders maar patat en de voor de sier neergelegde 3 slablaadjes he.  ::)

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #593 Gepost op: 27 november 2010, 16:26:03 »
Ach, je moet maar net een aardige kok treffen  ;).
Een vriend van mij had es een bedrijfsuitje en daar bleek dus niks geregeld. Maar gelukkig kon de kok nog wel wat regelen, hoewel het niet van harte ging. Vriend blij, totdat zijn eten werd geserveerd: een groot bord met daar op een enorme berg geraspte wortel, verzopen in de azijn  :o. Ik zag die keukenscene zo voor me: ongeschoren kok met een sjekkie aan de onderlip, grommend: "hei je weer zo'n konijn, ik zal em es...". Later heeft vriend er gelukkig erg om gelachen (mede dankzij mijn imitatie van de kok  ;D)
Hopelijk valt het voor jou beter uit, ik ben benieuwd!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #594 Gepost op: 27 november 2010, 16:33:18 »
 ;D

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #595 Gepost op: 27 november 2010, 17:20:30 »
Oh mijn god.. xD
Het is dat het nu achteraf is en jouw woordelijke imitatie zorgt voor een voorstelling waarvan ik breed ga grijnzen, maar..
Oh mijn god.. xD Dat zou ik echt linea recta terug sturen gewoon. :S
Helaas is het niet een restaurant-restaurant, dus ik verwacht absoluut geen kok, in welke vorm dan ook.
We gaan namelijk naar zo'n vleesvreetfestijnkot á la de Beren-"restaurants".
Ik denk dus niet dat hun inspiratie ook maar enigszins verder reikt dan.. Inderdaad een paar geraspte wortels.
En die drie inspiratieloze vegetarische opties op de kaart. (die volgens mij nooit bestelt worden xD)

(Ik krijg er een beetje kippenvel van nu. :S Ik zie echt zo'n serveerster in de keuken:
"We hebben een konijn!" En degene achter de grill met z'n spareribs: "Waaaaaat?!  :o *spuugt in vega-pasta*")

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #596 Gepost op: 27 november 2010, 23:53:47 »
Vandaag werden er broodjes gebracht op mijn werk (op locatie). Het waren van die pitabroodachtigen gevouwd als van die driehoekbroodjes in een pakje. De man die ermee aan kwam zetten zei "er zijn er met hesp, met zalm en met tonijn". Ik, onmiddelijk de zak broodjes onderzoekend (gelukkig was alles in doorschijnend plastic ingepakt, vroeg luid "is er ook iets zonder vlees en vis?!". De man (met zo'n 'pijnlijk' gezicht): "Ooohh t'es végétarienne?" (ja ik zit nog steeds in Parijs). GELUKKIG was er één broodje met enkel geitenkaas (van die vieze, die de textuur van brie heeft en meestal in ronde vormen voorkomt, brr). Geen voltreffer dus. Ik had niet op voorhand gemeld dat ik vegetariër was, eigen schuld misschien, maar de dag ervoor waren we ergens gaan eten en ik wist dus niet dat hij vandaag eten had besteld.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #597 Gepost op: 29 november 2010, 09:27:21 »
Vriend blij, totdat zijn eten werd geserveerd: een groot bord met daar op een enorme berg geraspte wortel, verzopen in de azijn  :o.

Bord leegkieperen in de plee en er een dikke drol voor terugleggen. En dan dat bord doodleuk zelf naar de keuken terugbrengen. Lijkt me lachen.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #598 Gepost op: 30 november 2010, 18:05:11 »
Binnenkort mee met werketentje van mn lief. Zijn directe collega's zijn bijna-allemaal oud managers van mij.
Wordt raar denk ik, maar wel geinig.

Maarrrr dankzij deze draad denk ik er gelukkig net op tijd aan dat ik even moet doorgeven dat ik vegetarier ben.

Dank aan t draadje. :worshippy:

Offline Valkyrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #599 Gepost op: 29 december 2010, 12:20:00 »
Nou.. Het etentje is geweest.. En de kerst ook.. Allebei een drama, beiden om andere redenen. xD

Het etentje: Het was lopend buffet, en de vega's kregen een groentenburger. Niet alleen dat het rete lang duurde voordat die eindelijk arriveerde (mijn tafel was de één na laatste die ging opscheppen, en mijn tafelgenoten waren al bijna door hun eerste bord heen toen mijn burger eindelijk kwam, ik zei nog spottend: "Gezellig.. Zo "samen" eten.. -_-") hij was ook nog eens vies. De "speciale" salade was niks meer dan een met een plak tomaat, komkommer, 3 druppels dressing en een schijf ananas gepimpte versie van de salade die er voor iedereen stond. Er was nog patat, en om het voor mezelf nog een beetje eetbaar te maken allemaal, kon ik van de rand van de saté bak wat satésaus scoopen. Gelukkig was het wel heel erg gezellig, wat het slechte eten weer een beetje goed maakte.

Kerst: Ik ben ontzettend "te grazen genomen" door een familielid. Althans, zo voelde het wel. Dezelfde vragen stellen die al eerder waren gesteld én beantwoord, vies naar mijn eten kijken, overdreven vragen of het wel smaakte, enz. Niet leuk. Ik was al gewoon blij met dat er rekening met me gehouden werd. Maar het gevoel wat dat familielid me gaf was alsof ik gewoon moeilijk zat te doen. Maar goed, hij moest me met nog meer dingen hebben kennelijk, die niet met eten gerelateerd waren, dus ik denk dat ie gewoon chago was, ofzo.
Verder was het wel heel gezellig.