Ze weten in restaurants echt niet wat hindoeisme is, of boeddhisme, tegenwoordig weten ze wel wat halal is in de meeste gevallen maar daar kom je als vegetarier ook niet zo ver mee. Zeggen dat je aardappelgratin wilt is garantie voor spekjes op je bord
Tenzij je echt een heel uitgeschreven recept geeft, krijg je echt vlees in je eten als je een kok treft die vegetarisme sowieso al niet snapt, zelfs als je gerechten suggereert en uitlegt wat je niet eet. Persoonlijke ervaring helaas. Net zoals ik dacht een veilige vegetarisch salade caprese te bestellen, zit er ineens ansjovis op. Geen vlees en geen vis was duidelijk uitgelegd, maar he, dit is geen vis hoor, dit zijn anchovies. Het blijft lastig.
Vorige week 1 keer pech met lunch dat de vegetarische sandwiches, in kleine stukjes gesneden, prachtig gemengd waren met de 20 soorten vlees/vis sandwiches waar de vulling overal uitpuilde. Die dag heb ik me maar beperkt tot de garnering die er in een los bakje bij zat (worteltjes en olijven) en het toetje (cake!). De rest van de week is alles erg goed gegaan, ook nog een BBQ gehad en dat was OK: netjes in folie verpakte groentemix en aardappeltjes in de schil, en veel lekkere salade.