Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #460 Gepost op: 10 september 2009, 13:50:24 »
moet ook toegeven dat het vooral is omdat ze zichzelf nogal profileren door op de flyer het vegetarische logo te zetten..  >:(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #461 Gepost op: 10 september 2009, 22:21:05 »
Over een paar weken weer een werketentje. En dat wordt natuurlijk weer een barbeque  :bigeyes: Twee weken geleden een barbecue van familie, vorige week een barbeque van vrienden, waar ik dus pas na het eten naartoe ben gegaan. Ik wordt gewoon echt misselijk van al die vieze lappen en worsten, mijn eetlust vergaat me helemaal. Voor deze werk-barbeque ga ik gewoon aangeven dat ik alleen brood en salade wil, en echt geen dingen op de barbeque, die dan op vleesplekken liggen en met vleestangen omgedraaid worden enzo. Scheelt een hoop gestress.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #462 Gepost op: 30 september 2009, 01:27:03 »
Ik heb het weer voor elkaar. Plaats des onheils: Nice, Frankrijk - hotelrestaurant. Vantevoren was keurig doorgegeven dat een vegetariër langskomt, met uitleg wat dat nu precies inhoudt. Voorgerecht: gazpacho met garnalen. Ik vraag dus of ze me de vegetarische versie kunnen leveren. Collega's grappen dat ze gewoon de garnalen er uit gaan scheppen. En zo geschiedde. Ik vis de achtergebleven garnaal uit de soep, leg het op de zijkant van het bord en de manager wordt erbij gehaald. Sorry, sorry, dat wisten we niet. Het derde bord gazpacho vertrouw ik niet en men stelt voor me een vegetarische minestrone te serveren. Ik in mijn beste Frans informeren of er ècht ècht geen vlees in zit en of de bouillon ècht ècht vegetarisch is. Collega's grappen dat het vast kippenbouillon zal zijn. En zo geschiedde, de ober vertelde dit met een strak gezicht. Ondertussen vond ik het tijd voor het hoofdgerecht, dus ik laat monsieur weten dat ik het voorgerecht verder niet blief. Terwijl de rest van de groep geniet van een artistiek aandoend hoofdgerecht met kalf, bespuit ik mijn stokbroodje met olijfolie en balsamico uit de design-olie/azijnplantenspuit (ik moest me bedwingen het spul niet in mijn haren te spuiten, rare manier om olie en azijn op tafel te zetten). Ruim twintig minuten later krijg ik een stapeltje aubergine, tomaat en spinazie, bedekt met een kaasachtige consistentie, dat ik - met veel peper en zout - met de nodige omzichtigheid (je weet maar nooit of er toch spek of ham in zit) naar binnen werk. Later op de avond kon ik nog wat broodjes die over waren van de lunch scoren. Dat belooft wat de komende dagen!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #463 Gepost op: 30 september 2009, 08:19:29 »
he get eelco, irritant hoor!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #464 Gepost op: 30 september 2009, 12:08:38 »
Hoe lang moet je daar blijven?
Misschien als je er meerdere keren eet dat ze het beginnen te snappen.
Dat of ze gaan in je soep spugen :-X

Succes!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #465 Gepost op: 30 september 2009, 12:10:13 »
Kun je niet beter een pizza laten bezorgen op je hotelkamer?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #466 Gepost op: 30 september 2009, 18:29:26 »
Ik ben tot en met vrijdag in Nice en lunch/diner is meteen ook bedoeld om te netwerken, bij te praten of te vergaderen. Me terugtrekken met een pizza of een ander restaurant opzoeken is dus eigenlijk geen optie - dan mis ik al het belangrijke/nuttige informele gebeuren.

Maar vandaag had men al in de gaten dat ik een lastige klant was. Van schrik durfden ze niets anders dan groente te serveren - ook kaas, pasta en aardappel waren blijkbaar verdacht ('als die jongen niet eens kippenbouillon wil hebben, dan nemen we het zekere voor het onzekere'). Dus vooraf salade van sla, komkommer en tomaat. Hoofdgerecht bestond uit een laagje aubergineschijfjes, een laagje schijfjes tomaat en een laagje courgette, alles in rijkelijk olijfolie (het standaard-zuideuropese-ikweethetooknietmeerkoknoodgreepgerecht) en fruitsalade toe als toetje. Niet meteen waanzinnig geïnspireerd of smakelijk, maar in ieder geval iets.
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #467 Gepost op: 30 september 2009, 18:32:53 »
Als ze het niet weten, waarom vragen ze dan niet eventjes wat wel en wat niet 'mag'?

Suus

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #468 Gepost op: 30 september 2009, 23:40:15 »
Ik weet niet of het in deze draad past, in ieder geval gaat het ook over eten en werk. Ik heb namelijk een probleem met de lunch op mijn werk. We eten altijd gezamenlijk. Er is iemand die de tafel dekt en iemand die de boodschappen bij AH besteld. Gelukkig wordt er enigszins rekening met mij gehouden, want er is altijd vega paté.

Maar dan het lunchen zelf. Daar zit ik dan als vegetariër, aan een tafel die helemaal vol ligt met vleeswaren. Het maakt niet uit waar ik ga zitten, er ligt altijd wel dood beest voor mijn snufferd. Ik stoor me er mateloos aan en ik voel me er nogal alleen in, ik ben immers de enige vegetariër binnen het bedrijf (met in totaal zo'n 25 medewerkers). Mijn collega's tonen niet bepaald begrip. Volgens mij vinden ze het maar raar dat ik geen vlees eet.

Ik werk nu driekwart jaar bij dit bedrijf en de lunches gaan me steeds meer tegenstaan. Ik word letterlijk misselijk van al dat vlees om me heen. Ik zie het overal en ruik het ook. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dergelijke situaties? En wat doe je dan, zonder je je af en ga je alleen achter je bureau eten? Ik vind het nogal lastig. Ik denk niet dat het goed is als ik me afzonder, maar elke dag misselijk aan de lunch zitten schiet ook niet op...

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen!

Groetjes, Suus

Aiko

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #469 Gepost op: 30 september 2009, 23:43:00 »
Helpt het als je wat verder van tafel gaat zitten? Lekker breeduit met de benen over elkaar, een aardig excuus wat afstand te nemen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #470 Gepost op: 30 september 2009, 23:46:31 »
He jeetje wat vervelend.
Als je begint met voorzichtig aan te geven bij iemand in het bedrijf die je ligt dat je het niet prettig vindt en zo langzaam wat begrip probeert te kweken, heb je kans dat ze uit zichzelf aanbieden wat vleesvrije ruimte te maken. (Dus zeker niet meteen tijdens de lunch met iedereen erbij, wordt het de grap van de dag)
Ikzelf heb er niet zo'n moeite mee, maar als er vis op tafel staat ga ik meteen kokken en moet het dus weg. Dus ik snap je zeker.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #471 Gepost op: 01 oktober 2009, 11:46:27 »
Je zou met iemand waarvan je denkt dat hij of zij het wel snapt het erover kunnen hebben, en bijv. voorstellen om bakjes voor de vleeswaren aan te schaffen (van die burgelijke dingen veel mensen thuis hebben) "dat scheelt ws al een boel.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #472 Gepost op: 01 oktober 2009, 13:48:40 »
Misschien helpt kotsen over de tafel heen? Dan zul je zien dat er voortaan wel een vleesloze plek op tafel gecreeerd wordt.

Anders zou je eens kunnen vragen of ze niet wat meer varieteit aan kunnen brengen, dus ook kaasssoorten en jam etc.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #473 Gepost op: 01 oktober 2009, 14:07:40 »
Misschien helpt kotsen over de tafel heen? Dan zul je zien dat er voortaan wel een vleesloze plek op tafel gecreeerd wordt.

Anders zou je eens kunnen vragen of ze niet wat meer varieteit aan kunnen brengen, dus ook kaasssoorten en jam etc.

 :worshippy:
Ehh jaa. Niks misschien, ik denk dat dat helpt! ;)


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #474 Gepost op: 01 oktober 2009, 14:09:22 »
Hihi, ik denk het ook, maar de kans dat je collega's je nog vreemder vinden wordt ook groter;).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #475 Gepost op: 01 oktober 2009, 14:54:24 »
Update vanuit Nice: ken je die mop van de vegetarisch lunch die zou komen? Inderdaad...

Na een voorgerechtje (paar blaadjes sla, beetje kaas, klein broodje) kreeg iedereen een bord met pasta en vis voorgeschoteld. Ook degenen die het nogal opvallende bordje 'vegetariër' (hoezo stigmatiserend) hadden staan. Personeel nogal verrast dat vegetariërs geen vis eten. Bord teruggestuurd, vegetarische variant zou zo komen. Wachten wachten wachten. Toetje komt, koffie komt, wij gaan naar de middagsessie. Bij het verlaten van de zaal de restaurantmanager aangesproken, die niet onder de indruk was. Dus een officiële klacht bij de conferentie-organisatie hebben ingediend. Die gaan ermee aan de slag. Een collega - ook vegetariër - sprak me net nog aan: "Heb jij wel lunch gehad? Ik niet."
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #476 Gepost op: 01 oktober 2009, 15:02:36 »
Wat verschrikkelijk onprofessioneel. Dus nu heb je met een knorrend maagje de conferentie moeten doorstaan?
Ik begrijp werkelijk niet dat ze nooit eerder met vegetariërs te maken hebben gehad. Je zou maar allergisch zijn.
Wel fijn dat jij niet de enige vegetariër daar bent.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #477 Gepost op: 01 oktober 2009, 17:44:13 »
Eelco wat slecht  :o
Had je niet onwijze honger het 2e deel?

Eigenlijk heb ik morgen een bedrijfsuitje. Maar het is een bbq met heel veel vlees.
Aangezien ik veel moest gaan regelen om mee te kunnen vond ik dat allemaal niet de moeite ;)
(ik moest de hond dat naar iemand anders brengen, zorgen dat a. op een andere manier bij zijn band-oefenavond kan, zelf naar noord-Friesland rijden. Vond ik voor een bbq niet zo nodig ;))
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #478 Gepost op: 01 oktober 2009, 17:48:06 »
Dat is echt heel slecht Eelco, wat balen. Besef me overigens dat ik volgens mij nog niks heb voor volgende week (of wel?) Durf het nou ook even niet te doen. Ben al te laat met mijn paper opsturen ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #479 Gepost op: 02 oktober 2009, 01:00:46 »
Xiara, op zich was de salade en het toetje voldoende als lichte lunch, zeker omdat we vanavond het conferentiediner hadden. Rond een uurtje of vijf begon mijn maag echter aardig te rammelen. Maar het is behoorlijk frustrerend als iedereen om je heen iets lekkers krijgt en jij niet - vooral als je ervoor hebt betaald en je braaf je 'vegetariër'-bordje voor je neus hebt gezet. Bovenal is het onfatsoenlijk.

Vanavond dus conferentiediner in een strandrestaurant. Halverwege begon het te regenen, wat een reden was om knus naast elkaar onder de parasols te zitten. Voorgerecht was een fijne salade met avocado, meloen, tomaat, rucola (de anderen hadden iets met vis, hoe kan het ook anders in Nice). Hoofdgerecht liet iets op zich wachten en bleek een bord vol groente te zijn, voor de verandering geen aubergine of courgette en niet eens verdronken in de olijfolie. De Fransen denken blijkbaar dat vegetariërs geen aardappel, pasta of rijst eten - ik had graag ook iets anders bij mijn bord vol groente gehad. Toetje was een chocoladewafel gevuld met allerhande bessen en vanilleijs, best aardig. Bijzonder geslaagd waren echter de tafelgenoten: onder andere Peter Pirolli (Mr. Information Foraging van Parc uit Palo Alto), met wie ik (en mijn aio) leuk heb gekletst (in de hoop dat we er nog een leuke samenwerking uit slepen). Netwerken kan ook gezellig zijn!

Ondertussen is mijn hoogstpersoonlijke vegetariërbordje doorweekt, dus morgen voor de lunch ga ik een nieuwe scoren bij mijn vriendinnetjes van de registration desk. Morgen dus de laatste episode uit de Côte d'Azur.
Gemüse ist mein Fleisch