Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #440 Gepost op: 27 juli 2009, 01:08:47 »
Bij een Nederlandse familie van pak m beet 50 man waarbij niks bijzonders over het eten wordt gezegd zou ik er ook niet van uitgaan dat er opeens een moslim of jood tussen zit. En allergieën meldt je toch altijd?
Nee, vind het niet heel raar.
Tevens waren ze heel flexibel en konden ze ook ter plekke van alles klaar maken hadden ze al laten weten.
Daarbij waren bijna alle gerechten (buffet) vegetarisch, wat ik heeel netjes vond.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #441 Gepost op: 27 juli 2009, 01:17:07 »
grrr vandaag bruiloft/tuinfeest van een vriendin met koffietafel zoals ze het zelf noemde.. ik nog gevraagd zal ik zelf wat lekkers meenemen of nog wat vega maken, hoefde niet zei ze..

ik kon eten: stokbrood (ja ja zowel bruin als wit), tomaat en augurk die ik van de salade gepulkt had, kruidenboter en uhmmmmm neej dat was t.. je snapt dat ik op tijd weggegaan ben om een patatje te halen  :-\

waarom ze me dan niks laat maken.. ikke niet snappen  :-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #442 Gepost op: 27 juli 2009, 01:25:11 »
Zooo herkenbaar. Vooral de tomaat en augurk die nog net op tijd 'gered' zijn van kruisbesmetting.
In de praktijk betekent dat meestal dat ik de garnering op op te eten.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #443 Gepost op: 27 juli 2009, 11:12:49 »
Soms denk ik het is wel jammer dat vl33seters ook vega dingen eten... zou wel eens van die mensen de gezichten willen zien als ik een tafel vol lekkere vegahapjes zou zetten ze ze zouden denken.. dat eet ik niet  :-[ ok nu draaf ik door.. maar bedoel maar dat de mensen waar het vaak bij mis gaat, al gepikeerd kunnen zijn als er iets op tafel staat dat ze niet lusten....
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #444 Gepost op: 27 juli 2009, 14:18:50 »
[zeikmodus]Sterker nog; heb het vaker meegemaakt, dat het vegetarische gerecht op was voordat ik er van kon nemen. En denk dan vaak hetzelfde, dat ik hun reactie zou willen zien als ze maar een gerechtje mochten en dat anderen dat ook massaal gingen nemen. [/zeikmodus]

Zo en nu weer aan leuke dingen denken!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #445 Gepost op: 27 juli 2009, 14:21:12 »
[zeikmodus]Sterker nog; heb het vaker meegemaakt, dat het vegetarische gerecht op was voordat ik er van kon nemen. En denk dan vaak hetzelfde, dat ik hun reactie zou willen zien als ze maar een gerechtje mochten en dat anderen dat ook massaal gingen nemen. [/zeikmodus]

Zo en nu weer aan leuke dingen denken!

Hoezo? Ben je allergisch? Of word je thuis geslagen als je foute dingen eet?
This is between me and the vegetable!

Kiwi

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #446 Gepost op: 27 juli 2009, 21:44:11 »
Je kunt toch ook iets niet mogen van jezelf?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #447 Gepost op: 27 juli 2009, 21:57:10 »
Als vegetarier mag je toch geen vlees eten van jezelf of zie ik dit verkeerd?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #448 Gepost op: 27 juli 2009, 22:05:00 »
Oops, ik heb wel eens m'n eigen wonden gelikt.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2009, 22:19:55 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #449 Gepost op: 27 juli 2009, 22:05:23 »
Als vegetarier mag je toch geen vlees eten van jezelf of zie ik dit verkeerd?
"Je" bent maar één persoon en je kan jezelf niks verbieden, dat moet een ander voor je doen. Snapje?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #450 Gepost op: 27 juli 2009, 22:12:20 »
Ik mag alles van mezelf, ook een lief pluizig konijntje opeten.
Ik wil alleen niet alles eten.

Het zijn voor mij echt twee totaal verschillende dingen hoor.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #451 Gepost op: 27 juli 2009, 22:15:20 »
Ik mag alles van mezelf, ook een lief pluizig konijntje opeten.
Ik wil alleen niet alles eten.

Het zijn voor mij echt twee totaal verschillende dingen hoor.
O, het is dus een kwestie van wilskracht en niet van een laf volgen van suffe regeltjes waarom je niet mag zeggen dat je geen vlees "mag"?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #452 Gepost op: 27 juli 2009, 22:17:56 »
[zeikmodus]Sterker nog; heb het vaker meegemaakt, dat het vegetarische gerecht op was voordat ik er van kon nemen. En denk dan vaak hetzelfde, dat ik hun reactie zou willen zien als ze maar een gerechtje WILDEN en dat anderen dat ook massaal gingen nemen. [/zeikmodus]
Beter?

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #453 Gepost op: 27 juli 2009, 22:32:14 »
O, het is dus een kwestie van wilskracht en niet van een laf volgen van suffe regeltjes waarom je niet mag zeggen dat je geen vlees "mag"?
Wilskracht? Mweuh. Dat klinkt weer zo, ik weet niet, heldhaftig ofzo.
Ik vind het altijd nogal treurig klinken als mensen zeggen dat ze iets niet mogen eten. Ja, van de dokter mag je wel eens iets niet, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar wat vega eten betreft vind ik dat altijd zo negatief klinken. Alsof er ergens een grote alziende vegagoeroe zit die jou gaat straffen als je iets eet wat niet volgens de regels is, ofzo. Het heeft iets slachtofferigs. Voor mij althans. Alsof je er zelf niks aan kunt doen dat je die vleeshapjes niet neemt, want sja, het mag nu eenmaal niet. Maar die keus heb je toch zelf gemaakt?

Sterker nog; heb het vaker meegemaakt, dat het vegetarische gerecht op was voordat ik er van kon nemen. En denk dan vaak hetzelfde, dat ik hun reactie zou willen zien als ze maar een gerechtje wilden en dat anderen dat ook massaal gingen nemen.
Beter?

Stukken. :) Alleen de caps, die vond ik wat schreeuwerig. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #454 Gepost op: 27 juli 2009, 23:14:07 »
Alsof er ergens een grote alziende vegagoeroe zit die jou gaat straffen als je iets eet wat niet volgens de regels is, ofzo.
Dat is toch zo? :scaredblue:

Als ze bij mij op het werk voor een lunch of een bedrijfsfeest het hebben over wat ik niet mag dan zeg ik ook dat ik alles mag, maar dat ik dat-en-dat niet eet. Eiersalade, dat is toch wel goed, he? En dan knik ik.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #455 Gepost op: 27 juli 2009, 23:24:56 »
Die vegagoeroe leest óók de kleine lettertjes hoor.

En k zal niet meer schreeuwen, Calimero.
beloof het op de grote almachtige vegagoeroe. :hypocrite:

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #456 Gepost op: 01 augustus 2009, 00:15:21 »
Bij een Nederlandse familie van pak m beet 50 man waarbij niks bijzonders over het eten wordt gezegd zou ik er ook niet van uitgaan dat er opeens een moslim of jood tussen zit. En allergieën meldt je toch altijd?
Nee, vind het niet heel raar.
Tevens waren ze heel flexibel en konden ze ook ter plekke van alles klaar maken hadden ze al laten weten.
Daarbij waren bijna alle gerechten (buffet) vegetarisch, wat ik heeel netjes vond.
Misschien ligt dat een beetje aan je omgeving. Ik kom uit een wijk met 65% allochtonen, werk in een bedrijf waar ook voornamelijk allochtonen werken (en vaak zijn dat moslims), etc. Ik kan me dus niet voorstellen dat er ergens een groep komt met alleen maar niet-moslims, bijvoorbeeld. Tenzij het gaat om een uitje van de fierljepvereniging of zo, maar anders...

Allergieën meld ik eigenlijk niet, ik eet gewoon om de dingen heen die ik niet mag. Ik ga er niet dood aan als ik het per ongeluk binnenkrijg en ik ga er vanuit dat men bij een buffet oid gewoon genoeg verschillende dingen aanbiedt.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #457 Gepost op: 08 september 2009, 23:59:28 »
Afgelopen week bedrijfsuitje met bbq. Bweh, dacht ik vantevoren.
Maar het was erg goed geregeld, want er waren twee salades, en groene en een couscous-, die laatste was vooral heel lekker. En daarnaast werden er voor de vega's groenten en maiskolfjes gegrilld, op de vegabbq, en die werden met de speciale vegalepel op m'n bord geschept. Toen mijn bord al helemaal vol lag, kreeg ik nog te horen dat er nog een vega-ding was, te weten een vega-burger met een portobello erop en daarop weer een homp halloumi. De halloumi was te veel en te taai; en sowieso was het hele bouwwerk enorm, dus dat kreeg ik niet op. Maar in z'n totaliteit overtrof de bbq toch zeker wel m'n verwachtingen. :)

De lunch was overigens een lunchpakketje met bij de vega's een wrapje met zalm oid erin, dat vond ik wel vaag ("dat is voor de vegetariërs die wel vis eten", right), maar aangezien alles per onderdeel verpakt was, kon mijn wrap makkelijk geruild met een krentenbol uit het 'vleeseterslunchpakket' zonder dat er iemand ongelukkig van werd. Verder zat er sandwich boerengezond in, een balisto, een sapje en een muffin. Ik was er wel tevreden over. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #458 Gepost op: 09 september 2009, 00:57:28 »
Vandaag gaan eten met mijn werk bij resto van harte vestiging rotterdam schiemond. Was een soort research om te kijken of het iets is om iets mee te doen voor het project dat we nu al hebben.. je eet voor 5 euro en en het is dus een project om mensen die normaal niet uit eten kunnen, een gezonde maaltijd te bieden voor weinig geld en daarnaast ook nog de sociale cohesie te bevorderen.. Op hun flyer staat dat ze vegetarisch koken (en halal). Dus collega had het braaf door gegeven bij de reservering (dat moet) dat er 1 vega bij zou zijn. Meteen nog een keer gemeld bij binnenkomst, je krijgt immers wat de pot schaft..

we kregen een couscoussalade met k!p, ja ik dus ook.. de grootse hoeveelheid kip was eruit gevist maar toen ik ondefineerbare stukje tegenkwam heb ik t maar laten staan.. toen een vrijwilliger van ons er iets van zei was de opmerking: ja dit stond al klaar hadden we geen vegetarsche van gemaakt  :o ik wou geen stampij maken maar vond dit echt schandalig, bespreek dit morgen ook zeker met collega want tis natuurlijk echt een mega minpunt! bedoel ze hadden gewoon kunnen zeggen dat ze het niet hadden, dat ha ik geen probleem gevonden, dit wel!

Daarna kreeg de rest een l4mssch0t3l met een frut beetje pittige kousenband en een paar gekookte aardappelen..  ik kreeg een omelet met champignon en bosui met daarop een berg kouseband en daarnaast heel veel aardappelen. Wederom niet echt een goede oplossing, geheel werd wel heel erg droog en smakeloos zo..

tetje was cuard met yoghurt en gemarineerde aardbeiden die je niet eens meer als zodanig kon herkennen. Beetje jammer, heb bij de studievereniging beter gegeten voor dat geld.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #459 Gepost op: 10 september 2009, 13:39:54 »
Ik ben dus niet de enige die dus af en toe chaggie kan worden van het gebrek aan vega food.  :)

Van de week met mijn zusje even ene broodje gehaald bij zo'n broodjeszaak hier. En idd. er is 1 veggie delight  :D Tot die man er krabsalade op wilde doen  ??? En hij niet begreep dat ik geen vis, schaal en schelpdieren at "Ja u bent de eerste die vegetariër is en ook geen vis eet"  ??? ???
Achja, hij deed ernaa heel erg zijn best en ik mocht alles kiezen wat ik wild eop mijn broodje en het werd netjes met andere messen op een andere plankt bereid.

Laatst ook van mijn vriend zijn werk een feest, waar alle amuses vol vlees, garnalen, zalm etc. zaten. Wij kregen een bakje met 4(  :o ) olijven voor 2 personen.

Daarna een lopend buffet ; alleen maar vleesgerechten en een bak frietjes. Geen sla te bekennen. En door de mayo zat zalm ???.

En we hadden doorgegeven vegetariër te zijn.

Later nog eens aan een ober gevraagd en die had toen ene vega lasagne die zou hij wel gaan verwarmen. En idd. 1,5 uur later kreeg ik (m'n vriend waren ze vergeten) een lauwe drab, terwijl de rest al klaar was.

Ik vind het gewoon onbeschoft  >:(