Quote:
|
Op 2002-02-15 22:59, schreef Jan:
Quote:
| Op 2002-02-15 21:37, schreef yessica: Jaja, bij van der Valk...
|
|
Laat me alvast raden wat je krijgt: patat, appelmoes, een bak sla, bloemkool en een vegaburger. Jummie!
|
|
Nou, het was een geweldige ervaring, de kookworkshop van Van der Valk...
We moesten dus zelf ons eten klaarmaken, en ondanks dat al weken van te voren was doorgegeven dat er een veganist mee zou komen, was daar niet echt rekening mee gehouden.
Toen ik vroeg wat mijn alternatief voor de tournedos was, zei de kok "oh,jij bent die veganist, jij eet toch niks? Jij leeft toch van lucht en de liefde?" Erg grappig...NOT.
Dus... ik mocht het voorgerecht maken (salade met gerookte kippeborst) en dan mocht ik bij mezelf de kip weglaten. Oké, dat was prima te eten.
Het hoofdgerecht werd door een ander groepje verzorgd, en toen ik eens voorzichtig informeerde naar mijn eten,zei de kok dat hij wel "een paar stukskes tofu zou bakken". Ik vroeg of hij niet vast met marineren kon beginnen en uiteindelijk werd er wat in de ketjap gelegd...Ik kreeg een courgette gevuld met kale witte rijst (hoe creatief) met daarnaast de stukjes tofu en wat worteltjes en snijboontjes. Het nagerecht was meringue (of zoiets) van dat opgeklopte eitwit met bolletjes ijs. Mijn nagerecht was een enorme bord fruit. Lekker en veel!
Jammer dat ze niet wat fantasievoller te werk zijn gegaan.
Oh ja, de prijs.... 45 euro...
[ Dit Bericht is bewerkt door: yessica op 2002-03-21 21:35 ]