Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #360 Gepost op: 04 juni 2009, 21:59:03 »
Ik heb vandaag een hele goede ervaring gehad met het eten tijdens ons jaarlijkse dagje uit van het werk.
Er was een buffet en de vegetariers en halals (die zijn in meerderheid) mochten daar als eerste naar toe. Werd precies gezegd wat vegetarisch was en het was gewoon nog lekker ook!
Soort yoghurtsalade met tomaat, lekkere olijfjes, brood met kruidenboter, geroosterde groente-salade, tagliatelle, ratatouille en gevulde pasta in tomatensaus. Helemaal top, alleen de bordjes waren een beetje klein.
Het toetje was ook heerlijk, dat was een gebakjes en taartjesbuffet :D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.441
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #361 Gepost op: 11 juni 2009, 02:52:15 »
Bijna fout gegaan: na een infomiddag over de ERC Starting Grants (don't bother, niets voor jou) een gezellig blabla met hapjes. Uiteraard veel vl33sjes en v1sjes, voor de vegetariërs een zeer acceptabel bordje groenvoer met bijbehorende dip. In de categorie 'verdacht' was de spinazietaart. Kijken, bestuderen, snuffelen: geen roze dingetjes, dus vegetarisch. Na lofprijzen van mede-ERC-bezoekers 'lekkere v1s' nog eens gekeken. Heel sneaky was tussen deeg en groente een laagje zalm ingebouwd. Flinterdun, onzichtbaar, achteraf ook ruikbaar. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ik na de eerste hap zou hebben gereageerd...
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #362 Gepost op: 11 juni 2009, 06:28:14 »
ohwww stom  :-X goed dat jij zo wantrouwig was!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Kieketok

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #363 Gepost op: 12 juni 2009, 16:13:48 »
Heel sneaky was tussen deeg en groente een laagje zalm ingebouwd.

Ieuw, er zou een verbod moeten komen op sneaky onzichtbaar vlees  :o

Aiko

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #364 Gepost op: 12 juni 2009, 16:22:44 »
Je alarmbellen moeten standaard afgaan bij dit soort dingen.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #365 Gepost op: 14 juni 2009, 12:41:59 »
vorige keer op een receptie ook; de minie-quiches.
'wat zit hierin?'
'paprika'
-hap- hmmm, paprikazalm  ::)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #366 Gepost op: 14 juni 2009, 12:55:58 »
vorige keer op een receptie ook; de minie-quiches.
'wat zit hierin?'
'paprika'
-hap- hmmm, paprikazalm  ::)

Jamaar, 'wat zit hierin?' is toch ook een vreselijk vage vraag? En als iemand dan 'paprika' antwoordt, dan weet je toch dat hij nog minstens vijf ingrediënten niet heeft genoemd?
Ik denk dat je veel beter kunt vragen of iets vegetarisch is, of anders specifieker of er vlees/vis in zit of hiervan afgeleide producten (gelatine, bouillon, etc).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #367 Gepost op: 14 juni 2009, 13:06:27 »
vorige keer op een receptie ook; de minie-quiches.
'wat zit hierin?'
'paprika'
-hap- hmmm, paprikazalm  ::)

Jamaar, 'wat zit hierin?' is toch ook een vreselijk vage vraag? En als iemand dan 'paprika' antwoordt, dan weet je toch dat hij nog minstens vijf ingrediënten niet heeft genoemd?
Ik denk dat je veel beter kunt vragen of iets vegetarisch is, of anders specifieker of er vlees/vis in zit of hiervan afgeleide producten (gelatine, bouillon, etc).


Das waar, ik denk altijd dat mensen waartegen ik op voorhand heb gezegd 'nee, dat eet ik niet, ik ben vegetariër' Dat 10 minuten erna ook nog weten... Ik trap er steeds terug in.
Ach ja, het kind de juffrouw wist niet dat er zalm inzat, denk ik. Zo'n typisch opdienjobstudentje. Waarbij je in de verwarring ziet bij een vraag over het eten.
Maar goed, zo vreselijk vind ik het ook niet, hoor. Gewoon niet aangenaam.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #368 Gepost op: 14 juni 2009, 18:08:56 »
ERC Starting Grants
:D Ambitieus hoor
Ik had twee weken terug een cursus en de (externe) cursusleiding was opgevallen dat er wel érg veel broodjes met varkensvleeswaren waren. Er was één dag van de vier dat in no-time alle broodjes kaas op waren. Op de overige bolletjes en sandwiches zaten ondefineerbare vleeswaren dus ook een aantal moslims waren op de kaas aangewezen. Was me al eerder opgevallen: er blijven eigenlijk nooit broodjes kaas over, wel heel veel vlees. We hebben Sodexo dus daar schijnt dan verder niet zoveel aan te doen te zijn. Zonde hoor.

Kieketok

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #369 Gepost op: 15 juni 2009, 13:14:18 »
Das waar, ik denk altijd dat mensen waartegen ik op voorhand heb gezegd 'nee, dat eet ik niet, ik ben vegetariër' Dat 10 minuten erna ook nog weten... Ik trap er steeds terug in.
Hahaha, herkenbaar! Is het nu zo moeilijk om te onthouden, of is het moeilijk om de link te leggen, als je van één product zegt dat je het niet eet, naar andere etenswaren?

Offline Hega

  • ***
  • 131
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #370 Gepost op: 20 juni 2009, 15:56:05 »
Volgende week zondag heb ik een uitnodiging voor een barbeque......
Vind dit knap lastig, want sinds een half jaar eet ik eigenlijk geen vlees meer.
Maar mijn oom en tante (waar deze barbeque is) weten dit niet.
Ik vind het dus zeer lastig, maar ik zou eigenlijk wel willen afzeggen.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #371 Gepost op: 20 juni 2009, 18:52:04 »
Kan je je oom en tante dan niet bellen om ze te vertellen dat je geen vlees meer eet? Kan je eventueel ook voorstellen zelf iets mee te nemen, kunnen zij ook eens proeven hoe lekker je zonder vlees kan eten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Kiwi

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #372 Gepost op: 20 juni 2009, 22:11:17 »
Inderdaad, als je oom en tante van niets weten geef je ze ook niet de kans om rekening met je te houden. Gewoon even melden dus (ruim van tevoren), en suggesties aandragen voor wat ze voor jou kunnen halen, of aanbieden dat je zelf wel wat dingen zult meenemen.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #373 Gepost op: 20 juni 2009, 22:34:17 »
De jaarlijkse BBQ op m'n werk komt er weer aan, ga maar weer eens apart aangeven dat ik vegetariër ben anders moet ik weer stokbroodjes kauwen.

Aiko

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #374 Gepost op: 21 juni 2009, 00:44:37 »
De jaarlijkse BBQ op m'n werk komt er weer aan, ga maar weer eens apart aangeven dat ik vegetariër ben anders moet ik weer stokbroodjes kauwen.

Ik heb twee attente collega's die dat soort dingen regelen en stilstaan bij de voedselgehandicapten in de afdeling. En wat natuurlijk erg helpt is dat mijn baas ook vegetariër is. Tot nu toe is mijn blind vertrouwen dat het allemaal uitmuntend wordt geregeld nog nooit afgestrafd, gelukkig.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #375 Gepost op: 21 juni 2009, 04:39:20 »
Wij hadden afgelopen donderdag ook een borrel van het werk. Er bleek een bbq bij te zijn.
Ik ging met een collega naar de eethoek toe. Er was stokbrood, idiote hoeveelheden kruidenboter, tapenade (met of zonder vis?) en iets ongedefinieerds (smeerseltje) en ook een beetje sla. Verder aardappelsalade (zo te zien met vlees) en bbq (vlees, vlees, vlees en vlees).
Ik vroeg quasi-beteuterd (alsof ik niet bij voorbaat al wantrouwig zou zijn) of er voor de vega's niks anders was dan brood en sla, en werd toen verwezen naar de baas ter plekke. Deze stond me zeer vriendelijk te woord. Hij vertelde me dat hij nog speciaal had gevraagd of er ook iets vegetarisch geregeld moest worden, en dat zijn contactpersoon had geantwoord dat dat niet hoefde. Noujaaaaaa! Welke luldebehanger op mijn werk denkt te kunnen zeggen dat er hier nul vegetariers werken, zonder daar eerst onderzoek naar te hebben gedaan? Niemand had mij iets gevraagd in elk geval. En alleen op mijn verdieping zijn het er al minstens vijf. De cateraar had wel al het vlees halal gedaan voor het geval dat. En wist me ook te vertellen dat de tapenade vega was, en vroeg zelfs helemaal uit eigen beweging of ik vega at of vegan. En nu hij mij sprak, beloofde hij meteen altijd wat vegetarisch mee te nemen ongeacht wat de contactpersoon hem vertelde. Wel heel sympathiek, vond ik. Maar ik moet dus wel even gaan uitvinden welke collega's zich met de catering van de borrel hebben beziggehouden want die verdienen billenkoek*.

* Sorry ik heb biertjes op vanavond.  :P
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #376 Gepost op: 21 juni 2009, 10:30:27 »
Wij hadden afgelopen donderdag ook een borrel van het werk. Er bleek een bbq bij te zijn.

En als jij ergens een hekel aan hebt...

Citaat
Maar ik moet dus wel even gaan uitvinden welke collega's zich met de catering van de borrel hebben beziggehouden want die verdienen billenkoek

Ontslag op staande voet? O wacht, jij bent niet de baas.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #377 Gepost op: 21 juni 2009, 17:49:36 »
Ik vind die reactie van die cateraar trouwens wel top! Was dat zo'n mega-cateraar of een kleintje?
,,,,فلافل

Offline Hega

  • ***
  • 131
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #378 Gepost op: 21 juni 2009, 18:48:10 »
Kan je je oom en tante dan niet bellen om ze te vertellen dat je geen vlees meer eet? Kan je eventueel ook voorstellen zelf iets mee te nemen, kunnen zij ook eens proeven hoe lekker je zonder vlees kan eten.

Dat zou wel een idee zijn  :) , maar mijn moeder keurde dit nogal af toen ik dit voorstelde (beetje onder het motto van 'eten wat HUN pot schaft').


Inderdaad, als je oom en tante van niets weten geef je ze ook niet de kans om rekening met je te houden. Gewoon even melden dus (ruim van tevoren), en suggesties aandragen voor wat ze voor jou kunnen halen, of aanbieden dat je zelf wel wat dingen zult meenemen.

Wellicht moet ik dit toch maar doen inderdaad.
Blijft wel een lastige kwestie voor mij.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #379 Gepost op: 21 juni 2009, 18:55:17 »
Ik zou het persoonlijk vervelender vinden pas tijdens de bbq te horen dat iemand geen vlees eet dan ervoor. Als je het pas op de dag zelf vertelt kan er waarschijnlijk niks meer gemaakt/gekocht worden, dat lijkt me ook niet leuk voor je oom en tante. Bovendien zijn er heel veel echt lekkere dingen die je op de bbq kan doen die ook naast vlees heel lekker zijn, groente aan spiesjes bijvoorbeeld. Alleen maar een aanvulling dus.

Waarom is het vertellen zo moeilijk voor je? Heeft je moeder er problemen mee dat je vegetarisch bent gaan eten?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan