Ik heb gelukkig alleen maar goede ervaringen op sjieke plekken, tenminste in Nederland wel. Ik krijg altijd de indruk dat het wel uitdagend gevonden wordt om buiten de geijkte paden en het menu om toch lekker en compleet te koken. Trouwens, sjiek of niet, je mag toch wel van elke zichzelf respecterende kok verwachten dattie (m/v) beroepstrots heeft. Nou ja, behalve in de Argentijnse grillrestaurants en in steakhouses maar daar kom ik niet.
Heb het weekend met collega's gesurvivalled in de Ardennen, we zaten in stacaravans op een camping en het was zo'n typische ardenner rommelige camping. Het eten was ook een beetje van dat niveau maar dat was niet alleen voor de vego's, daar had iedereen last van. Het feestdiner op zaterdagavond was ruim voorzien van rauwkost, brood en sauzen, veel bbq-vleesgerechten en een aantal vegetarische filets. Voor de vego's dus minder keus en minder aandacht maar het was wel heeeeel gezellig en de organiserende collega's hadden hun best gedaan. Bij werkdingen wordt er altijd rekening met me gehouden, dat de uitvoerenden zich er met een jantje van leiden van afmaken is dan jammer. Ik heb ook nooit het gevoel dat er om uitleg gevraagd wordt of dat ik mezelf moet verdedigen. Wanneer er vragen gesteld worden is dat uit interesse. In het verleden heb ik wel onprettige ervaringen gehad op dit gebied, collega's die geen greintje respect toonden en soms zelfs echt naar deden.