Hmm ik zie dat ik nog niks heb geschreven over mijn 'recente' ervaringen.
Tijdje terug was er een 'teamdag' van mijn stage. We zaten de hele dag in de Flexbar en zij hadden dus ook de lunch verzorgt. De secretaresse van de afdeling had ze gebeld om door te geven dat er een vegan bij zou zitten en ze hadden gezegd dat het geen probleem was. Hoewel ik altijd mijn hart vasthoud als zoiets gezegd wordt bleek het inderdaad uiterst goed verzorgd te zijn. Voor mij waren er twee ciabatta broodjes te zijn met hummus en gegrillde groenten
Een van de vrouwen die het verzorgde kwam naar me toe en zei dat ze ook koekjes had gekocht die ik kon eten. Bij de borrel aan het einde van de dag waren er allemaal lekkere vegetarische hapjes die ook geschikt waren voor veganisten (turks brood met hummus, falafel, dolma's). Petje af voor de flexbar dus!
's avonds gingen we met een groepje uit eten bij cafe-restaurant Amsterdam en dat was daarentegen weer verschrikkelijk. Ze wilden niet van de kaart afwijken (ik vroeg om een salade met gewoon wat groentes erbij maar dat stond niet op de kaart dus dat kon niet
). Uiteindelijk kreeg ik wat groentes die mensen normaal naast hun vlees kregen, dus gekookte sperziebonen, gekookte spinazie en linzen.
Gisteren had het bedrijf van mijn vriend een BBQ en alle aanhang moest ook mee. De BBQ werd verzorgd door een catering bedrijf en ze hadden gezegd dat ze wel wat konden regelen maar ik geloofde er niks van dus ik liet mijn vriend ze voor de zekerheid maar even bellen. Ze waren inderdaad tot de conclusie gekomen dat er niks voor veganisten te krijgen is dus mijn vriend heeft gezegd dat we zelf wel voor 'vlees' zouden zorgen.
Er was 1 grote BBQ en die man die hem bediende was erg aardig en zei uit zichzelf al dat hij 1 kant van de BBQ voor onze spullen zou reserveren. Verder hadden ze een salade gemaakt die we konden eten en was er vegan tapenade.
Het mooiste was nog dat de vrouw van de baas sushi had gemaakt (het is een japans bedrijf) en ze speciaal voor ons vegan sushi had klaar gemaakt, en het was echt erg