Als we dan toch bezig zijn....
Ik was 23 en onze bazen hadden besloten met de hele firma te gaan eten (elke week een groepje, de bazen aten dan 6 keer, snap je
) Mijn eerste reactie dus was : ik ga niet mee. Maar mijn collega zei : dat kan je niet maken, das onbeleefd.
Dus ik ging mijn 'probleem' uitleggen aan mijn direkte chef, die wist te vertellen dat ze heerlijke salades hadden in dat restaurant, zijn vrouw nam die altijd.
Mijn zus zei : het kan meevallen, je neemt kaaskroketjes en je hebt nog altijd het dessert.
Nu, het viel dus NIET mee. Er viel dus niks te kiezen, de menus waren op voorhand besteld, iedereen kreeg hetzelfde. Behalve ik.
Aangezien mijn baas had gezegd dat ik "alleen maar groente" at, kreeg ik dus alleen maar groente. Ik ben al niet zo van de salades, (wat een rare vegetariër
) dus ik zat hier en daar wat te prikken.
Toen kwam het hoofdgerecht.
Wat denken jullie??
Wel, het was een salade die ze in gekookt water hadden gelegd, daar leek het op.
Een assortiment gekookte groente, zeer vochtig, ongezouten, ongekruid, geen sausje, geen aardappeltje, niks, niemendal.
Ik heb de rechtergroentjes links gelegd en de linker, rechts en gezegd dat ik niet zo veel honger had.
Het dessert was Zabaglione of hoe schrijf je dat en dat lust ik al niet ook niet, dus het was een karige maaltijd voor mij.
Ik heb sindsdien toch wel een hekel aan restaurants