Ik heb heel goede en ook minder goede ervaringen met eten bij "bedrijfsuitjes". Wat ik heb geleerd de afgelopen jaren en wat ik hier ook bij anderen lees, is dat er veel misverstanden zijn over wat men wel en juist niet eet. Simpelweg zeggen
"ik ben vegetariër" is niet voldoende is mijn ervaring, want dan wordt je inderdaad wel eens met vis opgezadeld.
Duidelijkheid, dat is de boodschap. Wat dat betreft komt het vega-paspoort, dat ik ook heb ingescand en op LP gezet (
www.lekkerplantaardig.net/vgp/v-pas.htm) heel vaak van pas. Als ik hoor dat we naar een, noem maar wat, Thais restaurant gaan eten, dan geeft ik ruim tevoren een printout van de betreffende pagina aan degene die e.e.a. organiseert, meestal doe ik er ook de Nederlandse versie bij. Zo is alles duidelijk. Sinds ik zo vooraf informatie geef heb ik nooit problemen meer met bedrijfsuitjes en eindig ik vaak nog met iets veel lekkerders
om m'n bordje dan m'n kollega's zodat ze vanuit hun ooghoeken naar mijn vega-happie zitten te loeren/kwijlen