Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #140 Gepost op: 27 oktober 2004, 19:56:52 »
Op mijn afdeling staat ook een snoepmandje, op mijn initiatief en meestal door mij aangevuld. Daar mag ook geen gelatinesnoep in, en dat wordt goed gerespecteerd.

Waarschijnlijk helpt het wel dat ik het afdelingshoofd ben

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #141 Gepost op: 27 oktober 2004, 21:43:39 »
Het wordt bij mij ook wel gerespecteerd hoor (hoewel ik bij lange na geen afdelingshoofd ben... :)) Als ze het niet respecteren dan blijft de deksel dicht namelijk ;D Maar ze vinden me wel erg fanatiek geloof ik...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #142 Gepost op: 31 oktober 2004, 16:54:35 »
nee man, vlees gaat zitten rotten in je darmen, dat ligt wel degelijk veel zwaarder dan groente. als je aalleen groente eet krijg je ook veel meer op dan wanneer je ook pasta en kaas of zo er bij eet...

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #143 Gepost op: 08 november 2004, 13:16:06 »
Bijna een week in Praag gezeten voor mijn werk (seminar voor klanten) en het ging allemaal heel erg goed qua eten. Lunchbuffetten met heel veel groentegerechten en salades die je zelf kon combineren, dus die kon ik vegan maken. Avondeten bijna altijd zonder kaas of room, en nooit met iets verdachts erin. Toetjes heb ik overgeslagen maar 1 keer was er speciaal een fruitsalade ipv vanillepudding voor me geregeld. Aangezien dit de derde keer was dat ik op dit seminar was, kennen de meeste mensen me wel en weten ze dat ik vegetarier ben, dus ook geen oeverloze discussies over het hoe en waarom. Erg relaxed allemaal :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #144 Gepost op: 08 november 2004, 14:44:47 »
Bijna een week in Praag gezeten voor mijn werk (seminar voor klanten) en het ging allemaal heel erg goed qua eten.

 :thumbsup:
,,,,فلافل

choekiewoekie

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #145 Gepost op: 25 november 2004, 22:19:11 »
Op het werk zoek ik met etentjes toch meestal de vegetariers uit om bij te zitten... :) aan hen hoef ik me tenminste niet te verantwoorden. Mijn ervaring is dat ik toch meestal een halve avond aanvallen over mee heen krijg, terwijl ik zelf nóóit over vegetarisme zal beginnen op een bedrijfsuitje. Ik probeer het gesprek ook meestal te vermijden, op de één of andere manier is een etentje zelf niet echt een geschikte gelegenheid. Een andere keer praat het vaak stukken makkelijker.
En bij barbecues wordt regelmatig gezegd dat ze ook rekening houden met de vegetariers, maar dan blijkt er vleesbouillon door de salade te zitten, en vergeten ze dat een aantal vegetariers toch echt geen vis eet. Nee, op mijn werk zijn de ervaringen wat dat betreft niet echt positief.....

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #146 Gepost op: 26 november 2004, 12:09:07 »
Over die gelatine-snoepjes: je kan ook nog als argument aanvoeren dat ze (de meesten, niet allemaal natuurlijk) ontzettend stinken (echt, die winegumdingen allemaal, bah! En die geur gaat er echt heel moeilijk uit...)

Heeft iemand trouwens tips over hoe je niet/iets minder, zoals Sam het neomde, sociaal gehadicapt kan worden? Ik merk namelijk bij mezelf dat ik het het liefst ontwijk om met anderen te eten, uit eten te gaan, etc.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #147 Gepost op: 26 november 2004, 12:10:53 »
Heeft iemand trouwens tips over hoe je niet/iets minder, zoals Sam het neomde, sociaal gehadicapt kan worden? Ik merk namelijk bij mezelf dat ik het het liefst ontwijk om met anderen te eten, uit eten te gaan, etc.

Nodig mensen bij jou thuis uit en ga lekker koken!
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #148 Gepost op: 26 november 2004, 15:25:46 »
Ja, maar dat kun je ook niet elke keer doen. En sommige mensen willen jou dan ook weer terug-uitnodigen  :P

Maar soms 'moet' je wel bij iemand eten, en ik vind dat toch meestal erg vervelend. Ook omdat ik dan 'lastig' ben, maar tegelijk toch zo 'koosjer' mogelijk wil eten, etc.

Hmm, moet mezelf gewoon een schop onder mijn kont geven geloof ik....
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #149 Gepost op: 28 januari 2005, 10:53:50 »
Gisteravond een werkgerelateerde bijeenkomst. Presentatie, rondleiding, drankje met hapjes, man of 40. Geen eten, dus ik geef niet op dat ik vegetarier ben. Komt er om half 8 een hele lading vlees binnen: kippepootjes, saucijzenbroodjes en sate. Sta je met je glaasje wijn in je hand een half uur te staren naar mensen die bij het losscheuren van het vlees van de stokjes satesaus in hun oren smeren, en kippebotten staan af te kluiven. En dan moet je gewoon neutraal je zakelijke gesprekken blijven voeren. OK het lukt maar ik zag al die kerels niet meer in pak maar met een knuppel in hun hand en berevellen aan. Bah, bah, bah. Van de kippenpootjes was de helft nog over, zo'n 50 stuks... gaat zo de vuilnisbak in. Ik vind dit echt erg.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #150 Gepost op: 28 januari 2005, 12:03:54 »
Uit mijn hart gegrepen. Dit maak ik ook veel mee. Afgelopen woensdag nog. Ik zit ook nog voor deze organisatie in een soort van agendagroep voor meerdere dingen. Daarin gemeld of er ook rekening gehouden kon worden met anders eten dan alleen vlees en vis. Prima, zou geregeld worden. Niets dus. Was verder wel meer te eten dan bij Sam, maar dan alleen broodjes en zo. De soep en de hapjes waren alleen met vlees. Terwijl vorig jaar bij het zelfde evenement enkele uitstekende alterntieven waren, ook vegan. De vrouw die hier verantwoordelijk voor was schaamde zich dood (niet letterlijk uiteraard). Dit was wel winst.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Myrrhe

Barbeque
« Reactie #151 Gepost op: 30 april 2005, 20:36:27 »
Toevallig werd ik vorig jaar, toen ik pas vegetarisch was, uitgenodigd voor een bedrijfsbarbeque. De gene die me uitnodigde wist al dat ik vegetarisch was en voor haar was het geen probleem om voor mij soja-producten te halen i.p.v. vlees. Dit vond ik erg fijn, zo kon ik er gewoon bij zijn.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #152 Gepost op: 09 juli 2005, 13:54:12 »
Eigenlijk heb ik toch altijd geluk gehad met mijn collega's op dat vlak. Bij mijn vorige job waren er altijd voldoende veggie hapjes op de nieuwjaarsrecepties e.a., en ik had een collega die telkens als ze uit eten ging op de menukaart keek of ik er ook zou kunnen eten. Maandag bracht ze dan verslag uit. Bij de nieuwe job had men er meteen al rekening mee gehouden dat ik vegetariër ben, hoewel ik nog op een andere locatie dan het hoofdkantoor in opleiding was toen de reservering werd vastgelegd. De organisatrice had zelfs aan het restaurant gevraagd of ik er eventueel helemaal plantaardig kon eten, omdat ze niet zeker wist of ik wel zuivel at. Ik ben nochtans de enige vegetariër op de afdeling. Er doet ook niemand vreemd over; gewoon normale interesse, zonder in discussie te gaan of er verder op in te gaan.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2005, 13:54:55 door Anya »

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #153 Gepost op: 14 oktober 2005, 19:49:24 »
Ik :heart: van mijn collega's! Gisteren hadden we de jaarlijkse budgetmeeting met presentaties, een receptie en een diner. Ik had al lang vooraf doorgegeven dat ik vegetariër ben en er was voor een heerlijk vegetarisch menu gezorgd. De collega's die bij mij aan tafel aten, waren ook geweldig: geen vervelende vragen, het werd niet raar gevonden, het werd geen aanleiding tot een discussie over vegetarisme, ze stonden er zelfs op om telkens te wachten met eten tot mijn bord er ook was, en iedereen wou een stukje gemarineerde tofu proeven en ze vonden het allemaal lekker.

channguyet

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #154 Gepost op: 14 oktober 2005, 22:06:03 »
hoi, ik ben al jaren vegetarische en soms houdt je collega's wel met mij bij het uitjes. Ook bruidlof diner is er altijd 5 sterren vegarische menu's .... yummie

Vaak is er veel verjaardag feestjes georganiseerd op het werk en ik drink alleen koffie voor gezelligheid met mijn collega's.

Als ik mijn verjaardag aan de beurt bent, maakte ik vaak klein Chineese hapjes, dat vonden ze heel erg lekker.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #155 Gepost op: 14 oktober 2005, 22:13:22 »
Als ik mijn verjaardag aan de beurt bent, maakte ik vaak klein Chineese hapjes, dat vonden ze heel erg lekker.

oe als je nog leuke Chinese borrelhapjes weet, we hebben een aparte borrelhapjesdraad en daar mogen wel weer eens nieuwe leuke recepten in gepost worden.
,,,,فلافل

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #156 Gepost op: 22 december 2005, 10:37:33 »
Gisteren was het weer tijd voor de traditionele kerstlunch op de faculteit. Iedereen had thuis flink z'n best gedaan, dus de tafel stond vol met allerlei verschillende liflafjes. Van alles wat proeven, dus, alleen de schalen parmaham en vis vermijden. Nou, dat viel tegen. Dit jaar was echt door alles vlees en vis gegooid. Zo kwam ik er net op tijd achter dat eieren blijkbaar ook met tonijn gevuld kunnen worden.

Hoewel het best gezellig was, vond ik het toch niet echt prettig eten, want bij elk dingetje moest ik zelf bedenken of vragen of het vegetarisch was. Tot overmaat van ramp bleek ik ook nog eens de enige vegetariër in het gezelschap te zijn, wat natuurlijk leidde tot de bekende opmerkingen. En als je het merendeel van wat op tafel staat, niet kunt/wilt eten, krijg je toch een beetje het gevoel dat je wat mist: 'zij wel, en ik niet'. Gelukkig viel mijn couscoussalade goed in de smaak, dat geeft wel weer voldoening.

Ik ben de kerstlunch overigens niet geheel vegetarisch doorgekomen: na afloop bleek dat de 'vegetarische' pompoensoep met kippenbouillon was gemaakt. Nou ja, 'voor een keertje'  :-\
Gemüse ist mein Fleisch

anneleen

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #157 Gepost op: 22 december 2005, 17:19:07 »
Ik ben de kerstlunch overigens niet geheel vegetarisch doorgekomen: na afloop bleek dat de 'vegetarische' pompoensoep met kippenbouillon was gemaakt. Nou ja, 'voor een keertje'  :-\

ja dat is mij ook al overkomen, ik proefde het wel ma je kan dan moeilijk anders dan het opeten... nu met het kerstfamailiefeest gaat mijn nonkel voor de soep zorgen en ik voel me zo verschrikkelijk zagerig als ik weer moet gaan vragen met welke bouillon het gemaakt is... ik weet wel dat jullie gaan zeggen dat dat helemaal geen probleem is maar ik denk echt dat zij dat overdreven vinden! tja ik ga het toch vragen! vinden jullie dat ook zo vervelend om dat telkens te vragen en te zien dat die mensen je een beetje belachelijk vinden? misschien vinden ze dat zelfs niet en is het gewoon iets wat ik me in mijn hoofd haal, maar ik moet er echt telkens aan denken bij zo een gelegenheid... zucht en ik hou nochthans wel erg van uitgebreide feestdiners! soms denk ik:kon ik maar gewoon gaan zitten en me laten bedienen ipv de hele tijd in de keuken rond te neuzen of er niks vlezigs in mijn eten binnensluipt  ;)

anneleen

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #158 Gepost op: 22 december 2005, 17:20:39 »
sorry als dit off topic is want het gaat over familie etentje ipv bedrijfs...  :-[

bienne

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #159 Gepost op: 22 december 2005, 17:37:57 »
van de week kreeg ik een uitnodiging voor een nieuwjaarsborrel met buffet op mijn werk. en wat stond er onder het opgeef strookje....... speciale wensen zoals vegetarisch..... Ik ben benieuwd