Ik heb het natuurlijk niet over het op tafel zetten van groente, natuurlijk is er zat salade en stokbrood en zijn er vego gerechten! Ik reageer op Poek's "Maar het lijkt me geen kwaad te kunnen om wat foto's en gerechten van de Vegatopia bbq rond te laten gaan". Hoe denk je dat het restaurant reageert als mensen zijn vegetarische dingen niet blieven en zelf dingen meenemen? Hoe denk je dat mijn collega's reageren als ik ze foto's ga laten zien van "dat is pas lekker?"? Dit zijn leuke suggesties voor prive-feestjes maar niet voor in een werkomgeving, dan is zo'n actie echt enorm overdreven en omturnerig.
Foto's zou ik inderdaad ook niet doen hoor, maar ik doelde eigenlijk dus vooral op het maken van de gerechten, wat Poek ook noemde. Maar gaan jullie in een restaurant eten dan? Ik verkeerde in de veronderstelling dat jullie ergens gaan barbecuen, en dat jullie dus al het eten zelf moeten regelen. En het leek me dat het dan dus best een leuk plan is om ook wat gerechten van de vegatopia-bbq te maken. (Maar idd., jullie zitten wel op grote schaal daarvoor, haha.) Als je in een restaurant gaat zitten, lijkt het me inderdaad niet zo'n puik plan om je eigen eten mee te gaan slepen.
Verder snap ik best dat je zelf graag in de organisatie wilt zitten, juist omdat er dan iemand is die oog heeft voor de vega's. Ik probeer zelf ook altijd een vinger in de pap te hebben als er iets georganiseerd wordt met vrienden of familie. We zijn nu thuis familiedag aan het organiseren, en ik wou dus graag me met het eten bemoeien, ook. Krijg je ook van die stomme dingen dat ik me moet afvragen hoeveel vleesgerechten er moeten komen, terwijl dat er wat mij betreft eigenlijk nooit te weinig kunnen zijn.
Wat jouw probleem betreft: met hoeveel mensen zit je in de organisatie, en in hoeverre kun je daar goed aan duidelijk maken wat je bezwaren zijn? Is er een mogelijkheid om duidelijk te maken dat je bij sommige eet-activiteiten echt onpasselijk wordt? En in hoeverre vinden zij het erg belangrijk dat het júist barbecuen of andere erg-dode beestjes eten wordt? Vinden ze gewoon in een restaurant iets tournedosigs eten te saai?
Ik denk dat als ik in jouw schoenen stond, ik niet zou gaan. Eerste keer wel (maar die heb je al gehad), om te zien hoe naar ik het vind, maar als je er dus echt zwaar ongelukkig van wordt, zou ik het daar bij laten. Of jezelf hier ongevoelig voor proberen te maken (door dagelijks bij het plaatselijke visrestaurant te buurten ofzo). Dat is niet leuk, maar ik kan me voorstellen dat je reactie ervan afzwakt.
Dagje slachthuis vind je misschien geen reële mogelijkheid; dagje uit vissen misschien? Wat als men dat graag zou willen?
Misschien anders van het idee af proberen te stappen dat je er elke keer bij aanwezig hoort te zijn, en streven naar driekwart ofzo?