Vegatopia Forum

Groene peperkorrels in pekel

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Groene peperkorrels in pekel
« Gepost op: 26 juli 2005, 18:35:34 »
ik wil graag een keer ravioli met bietjesvulling en dillesaus maken, maar in het recept staat 1 obscuur ingredient, namelijk groene peperkorrels in zout water
albert heijn heeft dat volgens mij niet in het assortiment, dus ik vraag me af waar je het kunt krijgen of waarmee je het kunt vervangen.

Ik dacht zelf dat ik er ook wel kappertjes doorheen kon gooien, en vroeg me toen af, of er niet zo sowieso kappertjes mee bedoeld werden (ze zijn groen, rond en zitten in vies zout water).

dusseh, wie helpt mij?
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2005, 22:29:31 door Christiaan »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sæna

• 294
Re:groene peperkorrels in zout water
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2005, 18:40:58 »
Ik denk eigenlijk dat AH het wel in zijn assortiment heeft, een grote AH iig.
Het is te vervangen door roze-peperkorrels op zout water wat nog zeldzamer is (en duurder), dus daar heb je niet zo veel aan.
Er bestaan ook gedroogde groene-peperkorrels, iig bij de delicatessenwinkel. Die zijn gemakkelijk te verpulveren of te weken in (zout) water.

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2005, 18:58:56 »
Ik denk eigenlijk dat AH het wel in zijn assortiment heeft, een grote AH iig.
Het is te vervangen door roze-peperkorrels op zout water wat nog zeldzamer is (en duurder), dus daar heb je niet zo veel aan.
Er bestaan ook gedroogde groene-peperkorrels, iig bij de delicatessenwinkel. Die zijn gemakkelijk te verpulveren of te weken in (zout) water.

nu was ik vanmiddag toch bij mijn eigen, zeer grote ah, en daar kon ik ze niet vinden
maar misschien moet ik niet bij de kruiden zoeken, maar bij internationaal, of japans of kosher, of conserven?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2005, 21:42:42 »
probeer anders Eichholtz op de Leidsestraat in A'dam die zou het wel es kunnen hebben. AH heeft wel groene peper, maar ik dacht gedroogde. Die staan bij de kruiden
,,,,فلافل

Offline Sæna

• 294
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2005, 21:57:44 »
nu was ik vanmiddag toch bij mijn eigen, zeer grote ah, en daar kon ik ze niet vinden
maar misschien moet ik niet bij de kruiden zoeken, maar bij internationaal, of japans of kosher, of conserven?
Ja, bij exotisch, zeg maar ongeveer naast de kappertjes ... :D

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Re:Groene peperkorrels in zout water
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2005, 16:04:11 »
ik heb bij internationaal, japans kosher en bij de conserven gekeken, en denk dat mijn ah het niet heeft

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2005, 21:08:25 »
Ja, bij exotisch, zeg maar ongeveer naast de kappertjes ... :D

Volgens mij heb ik ze daar ook eens gezien.

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #7 Gepost op: 02 augustus 2005, 19:37:05 »
Zag die vandaag in de C1000, bij de olijven enzo, groene en roze hadden ze.

the_disheaver

« Reactie #8 Gepost op: 02 augustus 2005, 22:20:03 »
ik zag ze zonet beetje toevallig bij de Jumbo (groningen). Groene peperkorrels. Of ze in zout water stonden ben ik niet zeker van, maar mocht dat nodig zijn, zout water is niet erg moeilijk te maken ;)

inderdaad: bij de olijven enzo
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2005, 22:21:23 door the_disheaver »

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #9 Gepost op: 03 augustus 2005, 10:25:38 »
wat stom dat ik ze dan bij mijn ah niet kan vinden, en dat we geen klachtenkaartjes meer hebben om eens duidelijk te maken dat dat stom is

maar ik ga vanmiddag naar de markt, en dan kijk ik wel even bij de peperbol, al heeft die volgens mij voornamelijk gedroogde kruiden

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10 Gepost op: 03 augustus 2005, 17:10:38 »
Wat is het 'nut' eigenlijk van deze peperkorrels? Smaken ze net als gewone peperkorrels of als iets anders? En waar kan je het goed bij gebruiken?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #11 Gepost op: 03 augustus 2005, 18:24:25 »
Cook's Thesaurus geeft als mogelijke vervanging van "brine-cured green peppercorns" kappertjes aan.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: 08 augustus 2005, 17:23:36 »
Wat is het 'nut' eigenlijk van deze peperkorrels? Smaken ze net als gewone peperkorrels of als iets anders? En waar kan je het goed bij gebruiken?

Ze zien er mooi uit en geven een peperige smaak af. Met name geschikt voor remoulades en pepersauzen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2005, 22:28:07 »
Ik zag ze gewoon staan in de supermarkt op de campus van de UT. 't Is een COOP, mochten mensen willen zoeken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.