Vegatopia Forum

Feta bewaren

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Feta bewaren
« Gepost op: 20 juli 2005, 13:03:37 »
Gisteren heb ik op de markt feta gehaald. Bij de kaasboer zat het in een bus op vocht en ik kreeg het mee in een stuk vetvrij papier. Hoe kan ik het nu het beste bewaren, in een bakje met water?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Feta bewaren
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2005, 13:07:14 »
Nee! Dan wordt het echt vies.

Ik zou het ook weleens willen weten. Ik bewaar het nu max. 1 dag en doe het dan in wat plastic.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2005, 14:37:35 »
gewoon maar max 1 dag bewaren (idd zonder water) bij langer bewaren dan wordt het gewoon super goor
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2005, 14:38:03 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2005, 17:05:04 »
gewoon maar max 1 dag bewaren (idd zonder water) bij langer bewaren dan wordt het gewoon super goor

Hmm, pas geleden hebben we een stuk feta ook wel twee weken bewaard en gegeten. Gebeurde niks raars mee.
Hij zit nu in een plastic bakje, misschien dat ik hem toch een beetje nat probeer te houden. In een verpakking uit de winkel zit er ook wat vocht bij.

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2005, 17:08:12 »
Bewaar 'm in een goed afgesloten doos type Tupperware. Anders kan je hem in een zakje stoppen en vacuĆ¼m afsluiten (maar dan moet je wel zo'n machientje hebben).
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Monique

« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2005, 06:07:26 »

Hmm, pas geleden hebben we een stuk feta ook wel twee weken bewaard en gegeten. Gebeurde niks raars mee.
Hij zit nu in een plastic bakje, misschien dat ik hem toch een beetje nat probeer te houden. In een verpakking uit de winkel zit er ook wat vocht bij.

Ik bewaar Feta ook altijd langer als 1 dag, ongeveer 4/5 dagen in een tupperware doosje.
Ik ben erg kritisch en eet het echt niet als ik ook maar iets twijfel.

Offline Anya

• 737
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2005, 14:39:59 »
Als ik op de markt feta koop, krijg ik 'm in een plastic bakje met vocht mee. Lijkt me raar, zo droog. Maar waarom stel je de vraag niet aan de verkoper zelf?

Offline Gabs

• 796
« Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2005, 13:57:02 »
ik bewaar het ook altijd een paar dagen en doe het in een open bakje met en water, zodat hij net onder staat. wel ververs ik het water elke dag.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2005, 20:02:19 »
Als ik op de markt feta koop, krijg ik 'm in een plastic bakje met vocht mee. Lijkt me raar, zo droog. Maar waarom stel je de vraag niet aan de verkoper zelf?

Heb ik afgelopen dinsdag gedaan: in water met zout was het antwoord. We hebben nu een bakje feta van Apetina en daarin zit ook zout water.