Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #460 Gepost op: 21 februari 2014, 13:16:21 »
Ik heb gisteren en vandaag research gedaan en sta nu op het punt om een slow cooker te kopen, voor slechts 30 euro. Mag het Poek, aaaah toe?  :angel:

Heb je er wel opbergruimte voor?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #461 Gepost op: 21 februari 2014, 13:18:08 »
Nee dat is nog wel even een dingetje. Maar ik zag wel dat je er ook brood in kunt bakken dus  :D
En extra toestemming is altijd mooi meegenomen Sam! Ik laat weten hoe hij bevalt.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Keukenwensen
« Reactie #462 Gepost op: 21 februari 2014, 13:32:55 »
Ik wil mijn toestemming voorwaardelijk maken: als je een keer van me wint met De Slimste Mens, mag je als beloning de slowcooker kopen  :angel:

Re:Keukenwensen
« Reactie #463 Gepost op: 21 februari 2014, 13:53:11 »
Ik vind zo'n slow-cooker niet nodig. Ik cook al slow genoeg zonder zo'n ding.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #464 Gepost op: 21 februari 2014, 13:56:43 »
Ik wil mijn toestemming voorwaardelijk maken: als je een keer van me wint met De Slimste Mens, mag je als beloning de slowcooker kopen  :angel:

Een keer??? Tsk, ik heb al 7 keer van je gewonnen!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Keukenwensen
« Reactie #465 Gepost op: 21 februari 2014, 14:05:03 »
Nog een keer en de toestemming is binnen!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #466 Gepost op: 22 februari 2014, 11:45:36 »
Had me nooit verdiept in een slowcooker, tot ik bovenstaande las. Nu wel, en nu wil ik hem ook  :-X

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #467 Gepost op: 22 februari 2014, 13:46:40 »
Sorry! Bij Amazon.co.uk zijn ze erg goedkoop, moet je er alleen een andere stekker op zetten :)

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #468 Gepost op: 22 februari 2014, 14:29:00 »
Goeie tip, thanks!

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #469 Gepost op: 23 februari 2014, 16:00:45 »
Mijn moeder doet de rijst en dergelijke gewoon in een oude, wollen trui van mij, met nog een klein, dik wollen dekentje erom heen. Slaapzak en in bed leggen dan niet nodig! :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #470 Gepost op: 05 maart 2014, 12:16:54 »
Ik zet hem maar even hier neer, maar hij komt uit de cook&shoot draad:

Ik maak de "spaghetti" met een spirooli, ideaal apparaat!

Dit is dus een spirooli. Leuk ding Suzanne, en minder gevoelig voor bloedvergieten dan mijn mesje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Keukenwensen
« Reactie #471 Gepost op: 05 maart 2014, 13:53:52 »
Toevallig heb ik hem ook op die site besteld. Heb hem al een paar keer tot grote tevredenheid gebruikt.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #472 Gepost op: 07 maart 2014, 00:30:17 »
Ik heb een slowcooker gekocht!  :wortel:

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #473 Gepost op: 07 maart 2014, 08:13:04 »
Yay! Welke heb je?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #474 Gepost op: 07 maart 2014, 08:34:16 »
Een crockpot. Best een dure, maar ik had cadeaubonnen van de kookwinkel dus viel het mee. Zondag maar eens wat experimenteren.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Keukenwensen
« Reactie #475 Gepost op: 07 maart 2014, 09:39:52 »
Ik heb heel hard een grotere keuken nodig, ik heb zoveel wensen waar ik niets mee kan dat ik de hele tijd bezig ben me tegen mijn eigen hebberigheid te verzetten. Doodvermoeiend!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.592
Re:Keukenwensen
« Reactie #476 Gepost op: 07 maart 2014, 11:49:43 »
Ik zet hem maar even hier neer, maar hij komt uit de cook&shoot draad:

Ik maak de "spaghetti" met een spirooli, ideaal apparaat!

Dit is dus een spirooli. Leuk ding Suzanne, en minder gevoelig voor bloedvergieten dan mijn mesje.

Oe, ik had hem ook al een paar keer op de BBC gezien, daar maakten ze er aardappelsliertjes  mee, die je dan om iets heenwikkelt en dat dan knapperig bakt. Ik dacht dat ze het ook over japanse gerechten hadden? Leuk ding!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Keukenwensen
« Reactie #477 Gepost op: 01 april 2014, 12:52:06 »
Leuke tips hier! Ik heb altijd de grootste moeite om leuke cadeautjes te bedenken voor verjaardag en vooral sinterklaas (dat wordt dus vaak 'kruidenthee', 'lekkere olie of azijn' etc., zodat nu mijn halve keukenkastje vol met vruchtenazijnen staat die inmiddels alweer over de datum raken), maar zelfs voor de kleinigheidjes kan ik hier prima inspriatie vinden (zo'n slacentrifuge voor € 2,49 lijkt mij ook wel wat bijvoorbeeld).

Nog een andere wens: goede ovenwanten. Ik vind het allemaal krengen, als je pech hebt wordt de lasagnaschaal toch best snel best heet, en als je geluk hebt is het 'alleen maar' superonhandig omdat je niets meer kunt hanteren met zo'n ding aan. Ik heb wel eens advertenties gezien voor vijfvingerige ovenhandschoenen, die dan (volgens de advertentie) wél heeeel erg hittebestendig zijn, maar als die dingen zo goed waren, waarom zie je ze dan niet in de winkel?
Iemand tips? Of iemand die die dingen die ik bedoel heeft en kan vertellen dat ze geweldig zijn?
Ze hebben ze bij Lakeland, en ik overweeg dus een set te kopen, want het lijkt me ideaal. Ze hebben ook beschermers voor je ovenrooster, ook ideaal voor mij want ik brand me regelmatig aan dat randje als ik dingen in meerdere lagen bak. Oh ja, en ik moet een nieuwe pureeknijper hebben want degene die ik gekocht had roest (hoe verzin je het) en nu ik er eenmaal aan gewend ben, wil ik niet meer zonder.

Heb je deze nog gekocht, Sam? Ik ben wel benieuwd, loop ook altijd enorm te kloten met dingen in de oven, ik kan beter uit de voeten met pannenlappen dan met ovenwanten, maar toch zijn die niet ook voor elk doel handig. Mijn mini-creusets in de oven zetten doe ik dus nauwelijks, want als ik dat al overweeg, denk ik bijna direct erachteraan: 'praktisch nauwelijks uitvoerbaar', en dan heb ik al snel een haalbaarder alternatief gerecht bedacht.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #478 Gepost op: 04 april 2014, 10:20:12 »
Ik heb ze nog niet gekocht maar mijn ouders nemen ze voor me mee als ze deze zomer op vakantie gaan naar de UK  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Keukenwensen
« Reactie #479 Gepost op: 05 april 2014, 23:05:26 »
Ik heb de producten van YouCopia ontdekt.

- kruidenkast
- theekast

Zou heel handig zijn om te hebben, aangezien er hier van zoveel thee als kruiden nogal veel hebben. :angel:
Maar ik hik een beetje tegen de prijzen aan. :-[
Groetjes, Antje