Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #440 Gepost op: 12 november 2013, 10:28:56 »
Ik heb er één gevonden! Een Cuisinart, op contactgrillshop.nl (verzin je toch niet). Ik ga hem vanavond bestellen. Je krijgt er nu een Le Creuset grillplaat bij (voor op het fornuis).

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #441 Gepost op: 12 november 2013, 22:16:23 »
Oh, het is geen grillplaat, maar een kookboek met recepten  :( :(

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #442 Gepost op: 12 november 2013, 22:44:39 »
 :nopompom:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #443 Gepost op: 14 november 2013, 11:14:08 »
Onverwacht een keramische mandoline van Kyocera gekregen. Die is wel qua dikte instelbaar, dus blij en benieuwd  :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #444 Gepost op: 19 november 2013, 20:25:03 »

- de pizzarette, maar die hadden ze niet

Hij is ook echt leuk hoor! beide dagen waren erg gezellig.
Ik zou ff wachten met kopen want verwacht mega aanbiedingen zo rond de kerst.
Wij hebben de 6p voor 119 euro, maar zag m al bij de kruidvat online voor 75 (uitverkocht).
Als je er geen haast mee hebt, zou ik dus gewoon goed scannen voor aanbiedingen, loont de moeite.


ik wil er een bestellen als cadeau voor mijn vader. Hebben jullie enig idee of er verschil is tussen de verschillende merken? Bij Wehkamp is een 'Waves' nu in de aanbieding voor 70 Euro...
Za Zemiata!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #445 Gepost op: 20 februari 2014, 11:26:02 »
Heeft er hier iemand een snelkookpan? Ik ben al heel lang van plan om zelf bonen te gaan koken maar ik doe het telkens niet vanwege de lange bereidingstijd. Ik probeer ook een beetje zuinig te doen met gas en dan helpt het natuurlijk niet als je iets anderhalf uur op het vuur moet zetten. Nu heb ik bedacht dat een snelkookpan heel handig zou zijn (en natuurlijk heb ik meteen een hele mooie gevonden  ::)) maar ik vraag me af of in de praktijk zo'n ding wel echt handig is.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #446 Gepost op: 20 februari 2014, 11:46:51 »
Ik heb er jaren eentje gehad, en mijn ouders hebben er nog steeds eentje. Ik vind het geen fijn apparaat voor mijn kookstijl. Ik kookte er ook bonen in, maar ik vond het erg lastig om te timen wanneer ze goed zijn. Je kunt niet even proeven tussendoor, en mijn ervaring met gedroogde peulvruchten is dat ze niet altijd even lang nodig hebben. Dus ik had ofwel te gare bonen, ofwel te harde, en dan even opnieuw aan de kook brengen voor een extra paar minuten is wel een gedoe. Verder gebruikte ik hem nergens voor, want ik kook alles best kort. Mijn ouders gebruiken hem voor vlees, want dat wordt er perfect zacht in.

Wat ik nu doe: ik kook een zak/pak bonen in 1 keer in een grote pan en vries die dan los in, zodat ik iedere keer een portie kan pakken. Alleen bruine bonen en kidney bonen niet, die koop ik gewoon in blik.

Het ding neemt overigens wel heel erg veel plaats in en is erg zwaar. Bovendien vind ik het ook altijd een beetje eng om de stoom te laten ontsnappen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #447 Gepost op: 20 februari 2014, 13:28:27 »
Mijn mams waarschuwde altijd voor snelkookpannen. Het kostte haar wenkbrauwen enzo.
Heb je al eens gekeken naar zo'n elektrische crockpot (geen idee hoe energiezuinig die zijn trouwens) of zo'n hooikisttechniek?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #448 Gepost op: 20 februari 2014, 13:39:27 »
Ik was ooit verliefd op een snelkookpan van de Ikea, maar we zijn elkaar uit het oog verloren voor het iets had kunnen worden. Hopelijk is 'ie nu met iemand anders gelukkig.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #449 Gepost op: 20 februari 2014, 13:45:51 »
Mijn mams waarschuwde altijd voor snelkookpannen. Het kostte haar wenkbrauwen enzo.
Heb je al eens gekeken naar zo'n elektrische crockpot (geen idee hoe energiezuinig die zijn trouwens) of zo'n hooikisttechniek?

Zo'n crockpot zou ook wel een optie zijn, is ook een stuk goedkoper dan een snelkookpan. Maar ook weer een stuk groter. En wat die hooikisttechniek betreft: zie hier, onderaan de pagina :). Is nog steeds wel een keukenwens van me, maar ik vind het zo duur voor zo'n stukje stof.

Ik was ooit verliefd op een snelkookpan van de Ikea, maar we zijn elkaar uit het oog verloren voor het iets had kunnen worden. Hopelijk is 'ie nu met iemand anders gelukkig.

Ik ben op deze  :heart:

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #450 Gepost op: 20 februari 2014, 13:53:42 »
Die van mij was wel veel goedkoper. Maar ik heb wel eens voor een etalage vol pannen van dit merk staan kwijlen kijken; wat een gezellige kleuren!
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #451 Gepost op: 20 februari 2014, 14:01:30 »
Ja hij is lekker prijzig hè. Nu maar even wachten tot er weer een vogel in mijn mond poept en ik toestemming van Poek krijg om hem te kopen  :P

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #452 Gepost op: 20 februari 2014, 14:17:21 »
En wat die hooikisttechniek betreft: zie hier, onderaan de pagina :). Is nog steeds wel een keukenwens van me, maar ik vind het zo duur voor zo'n stukje stof.

Een slaapzak die je uitsluitend hiervoor gebruikt hoeft niet duur te zijn. In mijn arme studententijd had ik oude slobbertruien voor mijn grote rijstpan als er veel eters kwamen en ik met mijn 4-pits gasfornuis niet uitkwam. Werkte ook prima, al deed ik het nooit voor een doordeweekse avond. Had misschien ook met het gebrek aan vriezerruimte te maken, net als Sam hadden we vroeger thuis zo'n verdeel-en-heerstactiek. Komt er wel weer aan, als er eind dit jaar verhuist is en we een grotere vriezer krijgen :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #453 Gepost op: 20 februari 2014, 14:29:59 »
Wat ik ook wel lastig vind van die hooikistmethode is dat ik het dan 's ochtends zou moeten klaarmaken, en ik kom al tijd tekort. Om nou vroeger op te gaan staan om bonen te gaan koken, ik zie het niet gebeuren. Ik heb het trouwens wel een keer geprobeerd met kikkererwten maar die waren na een hele dag in bed nog steeds te hard. Misschien had ik ze niet lang genoeg gekookt van tevoren, zal ook wel uitproberen zijn.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Keukenwensen
« Reactie #454 Gepost op: 20 februari 2014, 15:10:49 »
Ja hij is lekker prijzig hè. Nu maar even wachten tot er weer een vogel in mijn mond poept en ik toestemming van Poek krijg om hem te kopen  :P

Ja, 139 euro, dan kan ik zonder vogelpoep inderdaad geen toestemming geven. De methode Sam lijkt me ook goed genoeg.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #455 Gepost op: 20 februari 2014, 19:26:17 »
Ik gebruik mijn snelkookpan van Seb al zeker 20 jaar, vooral om soep te maken. Ik vul erna glazen fruitsapbokalen ermee, dan is het handig om een kom soep uit te schenken om op te warmen in de microgolfoven. En ik laat de stoom nooit ontsnappen, ik zet de pan onder koud stromende water, klaar in enkele minuten.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #456 Gepost op: 21 februari 2014, 10:18:16 »
Ik heb gisteren en vandaag research gedaan en sta nu op het punt om een slow cooker te kopen, voor slechts 30 euro. Mag het Poek, aaaah toe?  :angel:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Keukenwensen
« Reactie #457 Gepost op: 21 februari 2014, 10:44:29 »
Eerst een pan van 139 euro laten zien zodat het lijkt dat je nu maar heel weinig geld wilt uitgeven? Slim hoor!

Ik snap ook niet helemaal waarom je eerst een haastpan en nu een zenpan wilt, maar vooruit dan maar.


Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #458 Gepost op: 21 februari 2014, 10:50:54 »
Ja slim hè, maar ik gebruik het ook gewoon om mezelf voor de gek te houden.
Dat ik nu een zenpan wil komt ook doordat ik ging kijken op een Amerikaans vegan forum, bijna iedereen heeft daar een slowcooker. En het is wel veel goedkoper dan een snelkookpan. Ik zit alleen nog een beetje met het verbruik dus ik ga nog even verder onderzoeken, maar het is fijn om alvast toestemming te hebben :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #459 Gepost op: 21 februari 2014, 13:00:05 »
Van mij ook toestemming dan, als het helpt  :) Een slowcooker lijkt me fijn, heb er veel positieve verhalen over gehoord.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light