Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #420 Gepost op: 04 oktober 2013, 13:59:02 »
 ;D

Online Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #421 Gepost op: 04 oktober 2013, 23:09:33 »
Nou, dan ga ik ook maar een uurtje buiten staan met mijn mond open... Met al die meeuwen hier moet dat lukken :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #422 Gepost op: 07 oktober 2013, 14:55:11 »
Succes Sam, en eet smakelijk!  :P

Online Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #423 Gepost op: 07 oktober 2013, 15:36:30 »
 :eh: Toch maar niet...
Heb je hem nog gekocht eigenlijk?

Bij mij staat hij op 3 op het verlanglijstje-dure-dingen. Op 1 staat de Versapers, op 2 een KitchenAid staande mixer, en dan op 3 de Magimix (of ook KitchenAid) food processor. Nou ja, er moet iets te wensen overblijven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #424 Gepost op: 07 oktober 2013, 16:04:53 »
Ja, ik heb hem gekocht  :-[
Ik had het de hele dag uitgesteld en was juist tot de conclusie gekomen dat ik het niet ging doen, want het was wel een erge impulsaankoop enzo (hoewel ik al heel lang een Vitamix blender wil, maar die vind ik echt te duur). Maar toen ik thuiskwam vroeg V. welke blender het dan precies was en gingen we kijken of hij bij Amazon niet sowieso goedkoper was . Dat was hij dus niet en toen bedacht ik dat het wel een hele mooie aanbieding was en klik, besteld. Dit wordt Magimix apparaat nummer 3, naast de nespresso en de food processor  ::)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #425 Gepost op: 07 oktober 2013, 16:41:29 »
Op 1 staat de Versapers

Hier ook. Hoewel ik het twijfel.
De Magimix foodprocessor heb ik al (maar daar ben ik net wat minder enthousiast over dan ik had gedacht). En dan staat er nog een grill op het wensenlijstje, maar die kost 80 euro dus dat moet goedkomen.
,,,,فلافل

Online Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #426 Gepost op: 07 oktober 2013, 16:53:58 »
Ja, ik heb hem gekocht  :-[
Niets om je voor te schamen toch, goed keukengereedschap is zo fijn! Heb je hem al uitgeprobeerd?

Mogen spijt-van-keukenwensen ook hier in dit draadje? De broodbakmachine. Een keer of zes gebruikt, en nog steeds niet het juiste recept gevonden volgens mij. Het brood wordt niet luchtig genoeg, de bovenkant wordt niet knapperig genoeg, ik vind het teveel gedoe, ik vind dat het deeg langer moet rijzen etc. Ik ga het nog wel een paar keer proberen hoor, maar ben voorlopig nog niet "om".
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #427 Gepost op: 07 oktober 2013, 16:55:12 »
Op 1 staat de Versapers
Hier ook. Hoewel ik het twijfel.
Waarom de twijfel? Of je hem vaak gaat gebruiken? Of vanwege de prijs?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #428 Gepost op: 07 oktober 2013, 20:05:31 »
De broodbakmachine hapt hier ook vooral stof. 
Wel erg blij met de koffiemachine, waar bonen in gaan. Heb ik al aantal jaar, maar zou niet meer zonder willen. Ik zou wel graag een echte oven willen, nu heb ik alleen een combi magnetron. Maar de ruimte ontbreekt nog.

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #429 Gepost op: 07 oktober 2013, 20:07:10 »
De broodbakmachine hapt hier ook vooral stof. 

Daar kan ik nou juist niet meer mee zonder na al die jaren. Ik ben al met mijn vierde bakmachine bezig (een versleten (maar in noodgevallen nog bruikbaar), en twee zijn doorgebrand). Is op een staafmixer na dan ook mijn enig keukenapparaat.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #430 Gepost op: 07 oktober 2013, 20:12:33 »
Je mag de mijne altijd komen halen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #431 Gepost op: 07 oktober 2013, 20:17:52 »
De broodbak bakt hier elke dag, maar de 25 jaar oude magimix (voor snijden) wordt vrijwel nooit gebruikt.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #432 Gepost op: 07 oktober 2013, 21:51:11 »
Op 1 staat de Versapers
Hier ook. Hoewel ik het twijfel.
Waarom de twijfel? Of je hem vaak gaat gebruiken?

Yes!
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #433 Gepost op: 08 oktober 2013, 08:31:59 »
Op 1 staat de Versapers

Hier ook. Hoewel ik het twijfel.
De Magimix foodprocessor heb ik al (maar daar ben ik net wat minder enthousiast over dan ik had gedacht). En dan staat er nog een grill op het wensenlijstje, maar die kost 80 euro dus dat moet goedkomen.

Ik ben ook minder enthousiast over de foodprocessor dan ik dacht. Ik gebruik hem wel regelmatig maar voor sommige dingen vind ik hem echt niet handig. Vandaar nu ook de blender erbij natuurlijk :)

Mijn broodbakmachine werd door mijn ex wel vaak gebruikt maar ik vond het ook maar niks. Nu staat hij bij mijn moeder (de broodbakmachine, niet mijn ex) en die gebruikt hem wel af en toe. Ik heb ook helemaal geen plek in huis voor zo'n groot ding.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #434 Gepost op: 11 november 2013, 21:13:10 »
Ik wil graag een contactgrill kopen om tosti's te maken, maar ook om groente op te grillen, etc.

Heeft iemand een goede suggestie? Of tips waar ik op moet letten?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #435 Gepost op: 11 november 2013, 21:32:24 »
De roosters los kunnen halen vond ik fijn aan de mijne, die ik destijds voor een tientje ofzo opdook.
Ik zou letten op de dikte aan wat je ertussen kan krijgen. Op mijn oude werk verkocht ik gegrilde broodjes, dus dat was een professioneel ding waar je best een dik belegd broodje tussen kon krijgen zonder problemen evenals wat anders spul.
Bij een andere werkplek hadden we zo'n voorgevormde driehoeksrooster voor intern gebruik, die minder veelzijdig was, geen leuke streepjes gaf en waar minder dik belegd spul tussen kon. Sommigen doen het niet goed of ongelijk als ze niet 'dicht' kunnen, geloof ik.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #436 Gepost op: 11 november 2013, 21:52:14 »
Ja precies, ik zoek eentje waarbij je iets diks er tussen kunt doen en waar de platen 'van elkaar' gaan en niet op het scharnierpunt bij elkaar blijven.
Ik zie van Tefal verschillende modellen op kieskeurig.nl maar het is lastig vanaf een plaatje.

En ik heb em eigenlijk woensdag al nodig want het is een kadootje voor manlief die donderdag jarig is ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #437 Gepost op: 11 november 2013, 22:31:40 »
Ik wil graag een contactgrill kopen om tosti's te maken, maar ook om groente op te grillen, etc.


Ik was voor het grillen van groenten e.d. de 2 maanden dat ik hem hier had heel tevreden over deze http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookspullen/12368-vegatopia-test-een-cuisinart-grill
Overweeg hem ook te gaan kopen omdat je er ook zo goed tofu en halloumi mee kan grillen.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #438 Gepost op: 11 november 2013, 22:54:44 »
Oh, ik heb er net vorige week één buiten gezet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #439 Gepost op: 11 november 2013, 23:18:10 »
Zonde, roep de volgende keer even. Ken zat mensen die weinig centjes hebben en hier heel blij van zouden worden.
Sin chile, no tiene chiste!