Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Re:Keukenwensen
« Reactie #300 Gepost op: 03 mei 2010, 11:33:16 »
Dat tabelletje is sowieso tamelijk waardeloos zonder alle randvoorwaarden er bij te zetten. Vooral die Quooker Combi scoort verdacht hoog, ik zou wel eens willen weten hoe ze dat zo georkestreerd hebben. Waarschijnlijk door (vrijwel) alle standbyverbruik toe te schrijven aan de 'normale' warmwaterfunctie.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #301 Gepost op: 03 mei 2010, 12:09:16 »
Over die combi hebben ze op hun eigen site ook een vergelijkingsmoduletje, en daar komt uit dat het voor mij zuiniger is om dat ding niet te hebben, waarschijnlijk doordat de ketel vrij dicht bij de keuken zit.
Welke randvoorwaarden bedoel je?
This is between me and the vegetable!

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #302 Gepost op: 03 mei 2010, 12:18:07 »
Dat zal dan wel op de boost-stand zijn. Maar dan kan een andere 'pit' op dat moment niet gebruikt worden.

Bij mijn plaat (Siemens) kan ik niet op twee pitten aan dezelfde kant tegelijk de boostfunctie gebruiken. Ik kan dus wel een pit op de booststand en een op een lagere stand zetten. Per kant, dus ik ook links en rechts tegelijk boosten.

Re:Keukenwensen
« Reactie #303 Gepost op: 03 mei 2010, 12:28:26 »
Welke randvoorwaarden bedoel je?

Welke randvoorwaarden? Dingen als: gebruik je veel water in één keer of neem je elk uur een beetje af, staat het systeem continu aan (ik kan me best voorstellen dat ze stiekem een tijdklok op hun Combi hebben gezet zodat dat ding 's nachts niets verbruikt), wat is het effect van het overige warmwatergebruik op de efficientie van het leveren van kokend water door het combiapparaat, en er zijn vast nog veel meer dingen te verzinnen die het getal voor de efficientie van dat ding kleuren. Hoe meten ze überhaupt de efficientie van dat ding, uitgesplitst voor kokend water?

En dan heb je nog de wazigheid van die opmerking "product life cyle", wat bedoelen ze daar (in deze context) mee, en hoe hebben ze dat meegerekend?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #304 Gepost op: 03 mei 2010, 16:09:25 »
We hebben de AFK van de blokker gekocht, manlief is nu naar de molen. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Keukenwensen
« Reactie #305 Gepost op: 03 mei 2010, 16:29:43 »
Ben benieuwd naar je ervaringen. Naar welke molen is hij trouwens, die open is op maandag?

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #306 Gepost op: 03 mei 2010, 17:04:22 »
De enige molen in Delft die nog staat, zolang de spoorzone niet instort... :)
We hadden meer mooie molens, opa vertelt graag over bijvoorbeeld de papagaai, maar helaas zijn die allemaal gesloopt.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #307 Gepost op: 04 mei 2010, 12:31:22 »
Het brood is heerlijk!

@Maartje: als je vaak heet water nodig hebt, en bijvoorbeeld ook voor de handafwasjes, en de warmwaterbron redelijk ver genoeg is, dan zou ik het doen en er elke dag van genieten! A. zet zijn thee meestal op 80 graden, en we doen bijna alles in de afwasmachine, dus ik twijfel nog te veel. Al zou ik familiekorting krijgen want iemand uit de familie werkt er. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #308 Gepost op: 05 mei 2010, 00:00:47 »
De enige molen in Delft die nog staat, zolang de spoorzone niet instort... :)
We hadden meer mooie molens, opa vertelt graag over bijvoorbeeld de papagaai, maar helaas zijn die allemaal gesloopt.


Ik zag vorige week dat ze een stuk stadsmuur bij de molen hebben zitten wegslopen voor het nieuw te leggen spoor? Vind ik stom. Vond dat half afgebrokkelde stukje muur nou juist charmant en een leuke toevoeging aan het beeld van een oud Delft.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #309 Gepost op: 05 mei 2010, 09:55:43 »
Nee toch? Ik dacht dat ze er omheen aan het werken waren - het ziet er nogal desolaat uit. Ik zal er op letten als ik er voorbij kom.

Goed om te weten dat De Molen lekker meel / mix heeft. Ik kom er eigenlijk alleen voor kattenbrokken.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #310 Gepost op: 05 mei 2010, 12:42:34 »
De enige molen in Delft die nog staat, zolang de spoorzone niet instort... :)
We hadden meer mooie molens, opa vertelt graag over bijvoorbeeld de papagaai, maar helaas zijn die allemaal gesloopt.


Ik zag vorige week dat ze een stuk stadsmuur bij de molen hebben zitten wegslopen voor het nieuw te leggen spoor? Vind ik stom. Vond dat half afgebrokkelde stukje muur nou juist charmant en een leuke toevoeging aan het beeld van een oud Delft.

Ik vrees dat Aiko gelijk heeft, ik miste ook een stukje. Ach, misschien was het nep? Het huisje naast de molen komt wel heel mooi uit nu.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #311 Gepost op: 01 november 2010, 09:45:53 »
Dit weekend bij een keukenspullen winkel wezen kijken. Op mijn verlanglijstje oa:
- pastamachine
- rechthoekige ovenschaaltjes waar precies een plak lasagna in past
- mini-oven pannetjes van Le Creuset
- borden met bijpassende schalen en kommetjes enzo
- de pizzarette, maar die hadden ze niet
- handige knijp, snij, rasp en decoratiedingetjes

Ik heb alleen helemaal geen zin in het daadwerkelijke kopen ervan, ik vind dingen kopen gewoon heel vervelend. Ze hebben dan van de potjes die ik wil er maar 3 van dezelfde kleur ipv 6, ze hebben van de ovenschaaltjes van alles maar 2 dezelfde kleuren, van het servies vind ik het eigenlijk zonde van het geld als ik naar de prijzen van de individuele elementen kijk, de pastamachine en de pizzarette vind ik teveel plek innemen en ga zo maar door. Ik koop dus niks en mopper 's avonds op het feit dat ik geen ovenschaaltjes heb.

Eigenlijk wil ik een service waarbij ik aangeef wat de stijl en het budget moet zijn, en dat iemand dan alles vervangt, in 1 klap overal van af. Een soort aannemer, maar dan anders.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #312 Gepost op: 01 november 2010, 09:55:53 »
- rechthoekige ovenschaaltjes waar precies een plak lasagna in past
Jaaah, en dan met een deksel en dat ze in de vriezer kunnen, en dat je dan dus in één keer een grote berg eenpersoonslasagnaatjes maakt en dan als je honger hebt er een uit de vriezer kunt trekken, of beter nog, 's ochtends voor je weggaat in de oven-met-de-timer zet, en dat er dan warme lasagna is als je verregend thuiskomt.

Eigenlijk wil ik een service waarbij ik aangeef wat de stijl en het budget moet zijn, en dat iemand dan alles vervangt, in 1 klap overal van af. Een soort aannemer, maar dan anders.
Dat wil ik ook wel, maar dan nog liever voor bijvoorbeeld kleren of meubels dan voor keukenspullies...
« Laatst bewerkt op: 01 november 2010, 09:57:56 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #313 Gepost op: 01 november 2010, 10:05:42 »

- de pizzarette, maar die hadden ze niet

Hij is ook echt leuk hoor! beide dagen waren erg gezellig.
Ik zou ff wachten met kopen want verwacht mega aanbiedingen zo rond de kerst.
Wij hebben de 6p voor 119 euro, maar zag m al bij de kruidvat online voor 75 (uitverkocht).
Als je er geen haast mee hebt, zou ik dus gewoon goed scannen voor aanbiedingen, loont de moeite.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #314 Gepost op: 01 november 2010, 17:31:49 »
Mag ik ook een keuken wensen?  :angel:
die van ouders of R. lenen is lang niet zo leuk..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #315 Gepost op: 02 november 2010, 09:50:46 »
Mag ik ook een keuken wensen?  :angel:
die van ouders of R. lenen is lang niet zo leuk..

 ;D

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #316 Gepost op: 17 november 2011, 21:25:16 »
We hebben de AFK van de blokker gekocht, manlief is nu naar de molen. :)
En nu is 'ie dus dood.

Maar ik kwam hier eigenlijk een ander tooltje melden: zo'n handmatige slagroomklopper met een wieltje kan je gewoon vervangen door een nieuwe! :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #317 Gepost op: 17 november 2011, 21:37:43 »
We hebben de AFK van de blokker gekocht, manlief is nu naar de molen. :)
En nu is 'ie dus dood.
Da's wel snel.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Keukenwensen
« Reactie #318 Gepost op: 17 november 2011, 22:10:09 »
We hebben de AFK van de blokker gekocht, manlief is nu naar de molen. :)
En nu is 'ie dus dood.
Ehm... je AFK, hoop ik?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #319 Gepost op: 17 november 2011, 22:11:20 »
Gewoon bij de kringloopwinkel kijken naar een oudenieuwe. Er zijn er genoeg. En dan je bakblik van de huidige erin zetten (vanuitgaande dat de oudenieuwe een versleten bakblik heeft).