Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Keukenwensen
« Reactie #160 Gepost op: 29 april 2007, 13:58:03 »
Ik heb gisteren van mijn airmiles een Chop2pot "gekocht". Vet handig!

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Keukenwensen
« Reactie #161 Gepost op: 01 mei 2007, 16:57:01 »
Ik kan die dingen nooit zien zonder de tellsell reclame in mijn hoofd te zien. Van die mensen die met 1 zwiep van een mes alle groenten over het fornuis flikkeren, omdat ze zo'n handig plankje ontberen  ;D Hij lijkt me wel handig, maar zonder dat ding strooi jij toch hopelijk niet zoals in de reclame alles over de vloer?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

brenda_lelie

Re:Keukenwensen
« Reactie #162 Gepost op: 01 mei 2007, 17:37:20 »
Nou, eigenlijk, tja het is niet dat ik normaal met groente loop te strooien. Maar nu valt er dus helemaal niks meer naast de pan, en met een normale plank toch eigenlijk altijd wel een stukje. (zie voor een uitgebreide foto-demonstratie trouwens mn weblog)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #163 Gepost op: 28 mei 2007, 17:34:24 »
ooit als ik groot ben wil ik meer strekkende meters aanrecht (2 is toch wel weinig als je geen vaatwasser hebt waar je de vuile vaat in kan dumpen) een fornuis met 4 echte pitten in plats van 3,5 (een werkt alleen maar als warmhoudplaatje)  en soms zou een magnetron ook wel fijn zijn maar die mis ik niet echt. een oven hebben we gelukkig wel :D

een paar kleine dingen die ik nog wil zijn: een falafelmakertje, een handpers, een kookboekstandaard die ophangt zodat ik niet elke keer met mijn vettige vingers op de koelkast moet graaien, een fijne blender en nog een paar kleine dingetjes maar geloof dat ik niet te klagen heb met de keuken die ik heb
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2007, 17:35:04 door lijntje »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Keukenwensen
« Reactie #164 Gepost op: 28 mei 2007, 17:43:47 »
een kookboekstandaard die ophangt zodat ik niet elke keer met mijn vettige vingers op de koelkast moet graaien,

O, maar dat is nou net heel simpel: een broekenkleerhanger (met twee van die knijpertjes). Moet je wel een keukenkastje met een handvat of iets anders hebben waar je 'm aan op kan hangen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #165 Gepost op: 28 mei 2007, 18:17:17 »
wow! dat is een goede oplossing jaaaa :D woeizzz ga ik van de weel meteen proberen!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #166 Gepost op: 28 mei 2007, 21:00:16 »
Ik zou ooit wel een mooie grote keuken met kookeiland willen maar zo ver is het nog lang niet (als het uberhaupt ooit zo ver komt).

Dingen die ik in de nabije toekomst wil hebben: Keukenmachine (ik denk aan zo een die ook een blender heeft) en een ijsmachine, en verder een paar goede messen.

Jippia

Re:Keukenwensen
« Reactie #167 Gepost op: 29 mei 2007, 21:55:25 »
Wij zijn pasgeleden van een flatje naar een laagbouwwoning verhuisd en hebben nu een grotere keuken. Zo'n Amerikaanse koelkast lijkt me wel wat, hoewel die er helemaal niet inpast. Ik zou wel graag een kastmodel koelkast willen in plaats van het tafelmodel dat ik nu heb. Hij is eigenlijk te klein voor ons tweeën en onze vijf worteletertjes (vier cavia's en een konijn). De magnetron staat er boven op en daat bovenop staat het koffiezetapparaat dat best ergens anders kan staan als ik daar een tafel of zo'n trolley met een plank bovenop. Een kastmodel vriezer in de schuur (heb ik nu niet), een keukenmachine, een blender, een tostiijzer voor op het fornuis (moeder had er vroeger eentje, nostalgie  ;D), een grote combimagnetron met oven (heb nu een kleine met magnetron en grill), een ijsmachine (als ik dan toch een diepvriezer heb). Een sapcentrifuge lijkt me ook leuk, lekker zelf sapjes maken.

Ik heb iets met apparaten geloof ik....  :)  Eerst maar eens op vakantie, sparen, en dan zo af en toe een wens in vervulling laten gaan.

Mirjam

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #168 Gepost op: 29 mei 2007, 22:04:23 »
een tostiijzer voor op het fornuis


jaaaaaa! je bent niet de enige
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Keukenwensen
« Reactie #169 Gepost op: 29 mei 2007, 22:13:11 »
Nog een paar weekjes en dan nemen we onze nieuwe keuken in gebruik. Die is echt erg mooi geworden, en volgens mij reuzegezellig als hij volledig is ingericht, inclusief reuzeplant. En als Kristof en ik onze keukenspullen bij elkaar doen, zijn we redelijk (over)compleet met twee koelkasten, twee magnetrons, keukenmachine, blender, broodtoaster, tosti-ijzer, friteuse, mixer, en nog veel meer, tot een suikerspinmachine (raad es van wie) aan toe. En natuurlijk Kristofs afwasmachine  8).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Keukenwensen
« Reactie #170 Gepost op: 29 mei 2007, 22:19:34 »
Ik wil graag een nieuwe (superdeluxe ::) ) keukenmachine. En een hele frostingset en cookiegun, maar verder euh, heb ik zo ongeveer alles wat in de posts hierboven staat al (behalve natuurlijk een suikerspinmachine, maar die hoef ik ook niet). Ik heb ook iets met keukenapparaten, en ik heb er véél. :bloos:

Oja, een pastamachine, die wil ik ook nog wel hebben.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2007, 22:19:45 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Gwennepen

Re:Keukenwensen
« Reactie #171 Gepost op: 30 mei 2007, 11:02:53 »
Nog een paar weekjes en dan nemen we onze nieuwe keuken in gebruik. Die is echt erg mooi geworden, en volgens mij reuzegezellig als hij volledig is ingericht, inclusief reuzeplant.  

Fotootje dan he! :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Keukenwensen
« Reactie #172 Gepost op: 30 mei 2007, 11:06:43 »
Nog een paar weekjes en dan nemen we onze nieuwe keuken in gebruik. Die is echt erg mooi geworden, en volgens mij reuzegezellig als hij volledig is ingericht, inclusief reuzeplant.  

Fotootje dan he! :)
Zekers!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #173 Gepost op: 30 mei 2007, 14:25:09 »

Oja, een pastamachine, die wil ik ook nog wel hebben.


Kan dat dan, verse pasta zonder ei?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Keukenwensen
« Reactie #174 Gepost op: 30 mei 2007, 14:25:52 »
Ja.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #175 Gepost op: 30 mei 2007, 14:27:02 »
Woei, dat is nog eens een snel antwoord!

Hmm, misschien ga ik de pastamachine van mijn moeder dan eens jatten, die staat al jaren ongebruikt in de kast :)

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #176 Gepost op: 09 augustus 2007, 13:52:15 »
Er is nog niet echt een draad over dit onderwerp, dus ik schaar het maar even onder de keukenwensen.
Nu ik bijna ga verhuizen ben ik hard aan het nadenken over hoe ik voortaan wil gaan koken. Ik ben zelf altijd grote fan geweest van het koken op gas; het reageert snel en is de goedkoopste manier om te koken. Inductie reageert net zo snel (en heeft dus niet de nadelen van de lang warmblijvende kookvlakken die keramisch wel heeft) maar kost veel meer energie dan gas. De vlakke plaat van inductie en keramisch koken vind ik dan weer een groot voordeel t.o.v. gas; het ziet er strak uit en is makkelijk schoon te houden.
Dit allemaal combinerend zou gas onder glas ideaal moeten zijn. Het is al sinds 1996 op de Nederlandse markt en schijnt nog zuiniger te zijn dan koken op een conventioneel gastoestel.

Maar als het zo ideaal is, waarom hoor je er dan toch zo weinig over? Heeft iemand hier ervaring mee, kennen jullie misschien iemand die dit gebruikt?

Re:Keukenwensen
« Reactie #177 Gepost op: 09 augustus 2007, 14:11:53 »
Ik heb er nog nooit van gehoord, en heb dat document met interesse gelezen.
Maar als het zo ideaal is, ga ik me toch ernstig afvragen waarom ze uitvoeringen hebben gecombineerd met Gas-op-Glas? ???

Bovendien lijkt het mij alleen zuiniger te kunnen zijn dan een gewoon gastoestel, als je de restwarmte zone ook echt gebruikt (dus op het moment dat je anders een tweede brander aan zou hebben staan). Op zich is een glaslaag tussen brander en pan natuurlijk niet bevorderlijk voor het reduceren van het gasgebruik.

Het is me niet duidelijk of die restwarmte individueel te regelen is, dat lijkt me ook iets om over na te denken.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat inductietoestellen meer energie verbruiken, omdat er, hoe je het ook wendt of keert, toch minder warmte direct buiten de pan terechtkomt. Je bedoelt wellicht dat op gas stoken voordeliger is dan op elektriciteit (in Nederland tenminste).
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2007, 14:12:42 door Moria@ñtje (M/V) »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #178 Gepost op: 09 augustus 2007, 14:40:43 »
Gas onder glas zal inderdaad wel pas gunstiger zijn als je de restwarmtezone gebruikt. Maar vaak heb ik wel 2 pannen tegelijk op het vuur staan, dus dat zou dan niet zoveel uitmaken.
Wel ben ik met je eens dat het raar is dat ze dan zo'n strakke vlakke plaat weer verpesten met pannendragers (en dan nog van die lelijke ook!), dus begin ik me ook af te vragen wat de achterliggende reden is. Al zijn er ook een aantal uitvoeringen zonder gas op glas.
En ja, ik bedoelde inderdaad dat het duurder is om elektrisch te koken dan op gas, ik weet niet hoeveel het aan energie scheelt (ik kan natuurlijk wel opzoeken hoeveel m3 repectievelijk kWh het kost om op gas danwel elektrisch te koken, maar ik heb toch geen zin om dat daarna om te gaan rekenen naar een eenheid voor energie die met elkaar te vergelijken is :P).

Hmm, er zit nu een keramische kookplaat in het huis, misschien moet ik het daar voorlopig nog maar even mee doen...
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2007, 14:50:39 door Kiwi »

smikkeltje

Re:Keukenwensen
« Reactie #179 Gepost op: 13 augustus 2007, 09:12:37 »
ik wil heel graag een broodbakmachine die niet zoveel herrie maakt... in mijn kabouterappartement word ik altijd wakker van het akelige apparaat (waar ik de rest van de dag wel erg dol op ben).