O ja, ik at vrijdag bij Crazy Pianos in scheveningen.
Daar ga je niet heen voor het eten, en dat moet je ook niet doen. Maar dan nog, hoeveel moeite is het om lekkere dingen op te warmen? Ik bedoel: de tomatensoep smaakte naar tomatenpuree (zurig en te geconcentreerd). Daarna kwam de vegetarische tortellini. Dat had nog iets nostalgisch, want sinds Albert Heijn van die bakken drie-maanden-houdbare-maar-toch-verse gevulde pasta verkoopt had ik de gedroogde variant van gevulde pasta niet meer gehad. Daarbij kwam een enorme hoop spinazie (die was wel vers) met gebakken champignons en in tweeën gesneden gedroogde tomaten. En een onbestemd romig sausje. En dat in een hoeveelheid die er duidelijk op berekend was dat je de soep niet opat (als dat geen bewijs is dat ze zich ervan bewust zijn dat die soep smerig is...). En niet vies, sterker nog, als ik bij iemand ging eten en die maakte dat, zou ik dat tof vinden. Maar iemand die voor zijn beroep in een keuken staat?
En toe kaneelijs, ook weer slecht ingekocht: met veel te veel kaneel, waardoor je na een halve bol denkt 'laat maar'.
Nou ja, samenvattend, niet doen dus.