Vegatopia Forum

Ik word onverschillig

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #40 Gepost op: 27 juni 2005, 12:55:22 »
Je moet ze gewoon aanstaren, verder niets zeggen. Er is weinig pijnlijker dan een situatie waarin iemand iets zegt en geen reactie krijgt dan alleen een aanstaring. Het wordt zo iemand echt wel duidelijk dat er iets doms is gezegd. Prachtig leermoment.

Ik kijk dan gewoon altijd zo  :-\
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #41 Gepost op: 27 juni 2005, 12:57:34 »
Weet je zeker dat je niet onverhoopt iets zegt, of begint te lachen of wat boos begint te kijken? Je moet een zo neutraal mogelijk gezicht opzetten.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #42 Gepost op: 27 juni 2005, 12:59:32 »
dit:  :-\ is ook geen neutraal gezicht, als hij dat echt kan is het denk ik best grappig

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #43 Gepost op: 27 juni 2005, 13:01:26 »
Ik denk dat het meer :( is.

Wat mensen natuurlijk alleen maar aanmoedigt. Eindelijk die irritante veganist met zijn gezeur over dieren en vlees stil gekregen!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #44 Gepost op: 27 juni 2005, 13:05:20 »
Ik kijk dan gewoon altijd zo  :-\

Fout!

Goed:  :cow:

Beter: :shiny:

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #45 Gepost op: 27 juni 2005, 13:06:21 »
dit:  :-\ is ook geen neutraal gezicht, als hij dat echt kan is het denk ik best grappig

Moet ik er een foto van maken? :)

Of zo een smilie met een rechte lijn...maar die kan ik niet vinden..
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #46 Gepost op: 27 juni 2005, 13:10:19 »
En ik heb geen zin meer om zo te doen. Volgende keer dat iemand het expres bij me flikt dan ga ik wel weg.

Ja, dat zal ze leren! Not dus. Zo te zien ben je een dankbaar plaag-object. Plaag met plaag vergelden is waarschijnlijk de beste optie. Voorgoed breken met je familie en een nieuw bestaan opbouwen in een ver buitenland totdat ze huilend bij 'Vermist' om je terugkeer komen smelken, kan altijd nog.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #47 Gepost op: 27 juni 2005, 13:13:07 »
Ja, dat zal ze leren! Not dus. Zo te zien ben je een dankbaar plaag-object. Plaag met plaag vergelden is waarschijnlijk de beste optie.  

An eye for an eye will only make the whole world blind?

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #48 Gepost op: 27 juni 2005, 13:15:42 »
De wereld is al blind, draakje!

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #49 Gepost op: 27 juni 2005, 13:16:37 »
Plagen, Draak, niet pesten.

Plagerijtjes kunnen ook een teken van genegenheid zijn. Dan mag iemand de vinger op de gevoelige plek leggen, namelijk.

Maar als je te onzeker bent over iets kan erg gebeten reageren, en dan kan het aanleiding zijn voor mensen om nog maar eens extra te gaan porren.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #50 Gepost op: 27 juni 2005, 13:22:36 »
De wereld is al blind, draakje!

eh eigenlijk wel... wat zeurde die ghandi dan...

Citaat
Plagen, Draak, niet pesten.
Uit ervaring weet ik dat de scheidingslijn er niet altijd is.

Ik ben altijd het onzekere verlegen mannetje... misschien moet ik ook dat imago kwijt bij mijn familie... dus lijkt me gewoon terugbijten toch wel een betere manier.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #51 Gepost op: 27 juni 2005, 13:28:04 »
Citaat
Plagen, Draak, niet pesten.
Uit ervaring weet ik dat de scheidingslijn er niet altijd is.
De scheidslijn wordt grotendeels gevormd door hoe jij het beleeft. En jij trekt het je enorm aan. En ten onrechte.

Terugbijten roept alleen maar hardere reacties op. Misschien is nog wel het verstandigste gewoon te zeggen dat je er genoeg van hebt en of ie (je broer, vast) er mee op wil houden. Doet hij dat niet, dan hoef je 'm niet serieus meer te nemen, want dat doet ie ook niet met jou dan.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #52 Gepost op: 27 juni 2005, 13:39:51 »
Het gaat erom dat sommige die scheidingslijn niet zien. Ik kan best tegen een plagerijtje, maar als het constant is dan is dat een pesterij. Dat lijkt me duidelijk voor de anderen.

En het gaat niet zozeer over mijn broer, maar meerderen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #53 Gepost op: 27 juni 2005, 13:42:11 »
Gewoon kijken alsof je in de trein zit middenin een drie uur durende reis terwijl je geen boek of andere speeltjes bij je hebt dan het boeiende uitzicht van vinexwijken en een op nul werkend verstand.

Oefen maar eens voor de spiegel!

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #54 Gepost op: 27 juni 2005, 13:43:00 »
Citaat
Plagen, Draak, niet pesten.
Uit ervaring weet ik dat de scheidingslijn er niet altijd is.

Niet altijd, vaak wel.  Al mijn vrienden weten dat ik een ontzettende plager ben, maar diezelfde vrienden weten gelukkig ook dat dat plagen is en dat ik, als ik echt een probleem heb met iets of iemand, daar net niet over zal plagen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die echt wel pesten en proberen reactie uit te lokken.  Maar zij hopen net de je 'bijt' en dat moet je net niet doen.

Ik ben altijd het onzekere verlegen mannetje... misschien moet ik ook dat imago kwijt bij mijn familie... dus lijkt me gewoon terugbijten toch wel een betere manier.

Ik herken mezelf, maar dan zo'n jaar of 10-15 geleden, regelmatig in wat je schrijft.
Ik  was een onzeker verlegen mannetje, iets wat velen die me nu kennen zich vaak nauwelijks kunnen voorstellen.
Af en toe is van zich afbijten best nuttig, zelf nodig.  Maar terugbijten zal je niet zomaar van het imago van het onzekere verlegen mannetje afhelpen, integendeel.  Dat gedrag is vaak een teken van onzekerheid en zal het beeld dat men van je heeft niet verbeteren.

Meestal reageer ik gelaten en rustig op vlees-eet pesterijtjes of plagerijen.  Maar zo nodig reageer ik wel erg duidelijk.  Maar ook een rustige reactie kan erg duidelijk zijn.
Naargelang de omstandigheden en de mensen kan dat gaan van een:
een blik
een middenvinger (maar geen agressieve middenvinger, wel een met een glimlach)
een (niet bijtende) opmerking
een aanbod om er over te discussiëren (maar dan verwittig ik duidelijk dat ze er zich dan niet in een minuutje van moeten proberen af te maken en dat, als ze niet willen discussiëren, ze het onderwerp (en domme opmerkingen daar over) maar beter achterweg laten)

Hoe dan ook, zelden zal ik aanvallend reageren, niet omdat dat soms niet terecht zou zijn (sommige mensen en/of opmerkingen verdienen niet beter), wel omdat dat meestal de minst nuttige en voor mezelf ook minst aangename manier is om te reageren.  Ik gun de anderen dan ook niet de macht om mijn gedrag of reactie te bepalen, ik houd de controle aan mezelf.  En 'boze' of terug bijtende reacties getuigen meestal (niet altijd) van verlies aan zelfcontrole.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #55 Gepost op: 27 juni 2005, 13:47:28 »
Het gaat erom dat sommige die scheidingslijn niet zien. Ik kan best tegen een plagerijtje, maar als het constant is dan is dat een pesterij. Dat lijkt me duidelijk voor de anderen.

En het gaat niet zozeer over mijn broer, maar meerderen.

Sommigen zien die scheidingslijn niet, of zien in ieder geval niet waar de lijn voor jou ligt.  Omdat deze lijn heel individueel is en niet iedereen een even groot inzicht heeft in de gevoelens van anderen kan je er beter niet van uit gaan of op hopen dat anderen merken dat ze jouw grens over gaan.

Dus zal je hen dat duidelijk moeten maken.  Een terug bijtende agressieve manier lijkt me dan echter niet de beste.  Je zal waarschijnlijk veel meer bereiken als je heel rustig te zeggen dat je het echt niet waardeert dat er continu zo'n opmerkingen komen en je het zou waarderen als je niet om de haverklap opmerkingen krijgt.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #56 Gepost op: 27 juni 2005, 13:48:41 »
De wereld is al blind, draakje!
eh eigenlijk wel... wat zeurde die ghandi dan...

Ghandi at zo nu en dan wel eens een lekkere paddo, vermoed ik.

“it's strange how life makes sense in time...”

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #57 Gepost op: 27 juni 2005, 13:48:55 »
En het gaat niet zozeer over mijn broer, maar meerderen.

En je blijft thuis wonen om terug te kunnen  pesten plagen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #58 Gepost op: 27 juni 2005, 13:50:30 »
Ghandi at zo nu en dan wel eens een lekkere paddo, vermoed ik.
Ja, want zonder kan je...

Of kan jij... ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #59 Gepost op: 27 juni 2005, 14:01:36 »
En het gaat niet zozeer over mijn broer, maar meerderen.
En je blijft thuis wonen om terug te kunnen  pesten plagen?
nou nee hoor :) Zodra ik alles financieel op orde heb dan ben ik pleite... zien ze me niet meer terug ;D

Nou ja af en toen... ze mogen wel op visite komen maar dan krijgen ze niks vlezigs voorgeschoteld :)
Alleen wortels en komkommer :)
Stem op de Partij voor de Dieren