Ik heb geen grote familie, eigenlijk enkel mn ouders, en die maakten geen probleem van vegetarisme. Integendeel.
Maar nu dat veganist zijn, als ik dan bij mn ouders ga eten dan is mn moeder helemaal in paniek voor de lunch. Want 'wat eet je in godsnaam als veganist op je brood'. Dan zegt ze: 'ik heb wel vegetarisch broodbeleg van de ah!?" en dan kijkt ze me zo vragend aan. Ik..'ja en? daar zit kippenei in dat eet ik niet'. En dan is ze verbaasd. Ze weet overigens dat het niet vegan is.
Ze denkt wel dat nu ik vegan ben ik enkel patat eet en chips en geen vitamines meer... hoe logisch?
Maar ach, van de rest van mn familie heb ik dus geen probleem. Ben wel eens benieuwd hoe dat zou gaan als ik ze nog eens zou zien. Of ze nou misschien wat meer openminded zijn. Maar ja.
Ik ga het merken op de universiteit hoe ik ermee geconfronteerd word. Mn schoonouders zijn wel heel nieuwsgierig, da's wel lief. Die VRAGEN dan ook om uitleg enzo, en de redenen erachter.
Als mensen er gewoon serieus om vragen dan vind ik het cool.
Maar als iemand vlees onder mn neus duwt moet diegene serieus oppassen.
En dat straal ik denk ik uit haha.
Ach, ik ga het merken, ik heb nu eigenlijk enkel vegan en vega vrienden. Dus ik ga het merken in september.
Overigens, ik ga niet preken in een supermarkt ofzo. Ik spreek mensen er niet direct op aan (behalve mn ouders) en dan vind ik het gewoon leuk om te debateren, geen kwaad erachter.
Maar als mensen tegen mij gaan zeiken over veganzijn, dan krijgen ze een volle laag terug