Vegatopia Forum

Ik word onverschillig

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Ik word onverschillig
« Gepost op: 26 juni 2005, 16:13:28 »
Ik merk dat ik langzaamaan onverschillig aan het worden ben.
Ik heb geen zin meer om mensen uit te leggen wat ik eigenlijk dan uberhaupt wel eet tijdens een BBQ of waarom ik in hemelsnaam vegetariër ben aan een volle eettafel waarna men allemaal tegelijk inspringt. Het deert me steeds minder wat men ervan vind en de zin verdwijnt om het nog uit te leggen. Zoek het zelf maar uit, het zal wel.
Herkennen jullie dit? Of is dit een standaard fase na een jaar of 6 vegetariër zijn?
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2005, 19:02:30 door Hizikigrrrl »

Kiwi

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2005, 16:20:50 »
Ik hoef ook niet meer zo nodig andere mensen te overtuigen van mijn gelijk. Ik weet waar ik voor kies, en daar sta ik volledig achter, en als andere mensen daar problemen mee hebben is dat inderdaad hun probleem, niet het mijne.
Als mensen echt oprecht geïnteresseerd zijn, oké, dan wil ik wel vertellen wat mijn beweegredenen zijn. Maar alleen maar vragen stellen over wat ik eet in de hoop me daarna misschien op allerlei inconsequenties te kunnen betrappen... nee dank je.
Ik weet niet wanneer dat is omgeslagen, ik was veel fanatieker, maar ik ben inmiddels 23 jaar vegetariër, en na die tijd heb je alle 'leuke' opmerkingen wel zo'n beetje gehoord.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2005, 16:23:51 »
Herkennen jullie dit? Of is dit een standaard fase na een jaar of 6 vegetariër zijn?

Soms denk ik ook wel zo. Maar dat is als het weer dezelfde zijn die erover beginnen... maar meestal ga ik gewoon uitleggen waarom enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2005, 18:11:59 »
nee, ik meng me liever ook niet in zo'n discussie. ik weet waarom ik al 12,5 jaar vegetarier ben en daar heeft verder niemand iets mee te maken, zeker niet mensen die me van mijn geloof proberen te halen...

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2005, 20:40:08 »
Ik heb het ook wel een beetje. Ik probeer echt even te peilen in hoeverre iemand oprecht geïnteresseerd is in mijn beweegredenen. Ik wil best de discussie aangaan, maar het ligt er wel helemaal aan met wie.
Net als DF zei: als mensen het al eerder gevraagd hebben, dan ga ik er niet meer op in. Sommige mensen willen me gewoon de kast opjagen of mij er van overtuigen dat vleeseten toch wel veel gezonder is of weet ik veel.
Maar... uhm.. ik ben nog niet zo lang vega... een jaar of 3? Hebben anderen dit ook nu al of na zo'n korte periode?

Wat ik trouwens ook storend vind aan het hele onderwerp tijdens etentjes is dat je dan over vlees aan het praten bent, terwijl ik juist vega eet om niet aan geslachte dieren hoef te denken (tijdens het eten).
Eet gezond & eet taartjes

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2005, 22:04:36 »
Ja ook...zo leuk als ze dat gaan bespreken. Iedereen gaat even zijn favo vlees opnoemen enzo...  :-\

Misschien ga ik volgende keer gewoon weglopen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2005, 22:10:57 »
Ja ook...zo leuk als ze dat gaan bespreken. Iedereen gaat even zijn favo vlees opnoemen enzo...  :-\

Misschien ga ik volgende keer gewoon weglopen.

Ik heb weleens in een assertieve bui gezegd dat ik liever tijdens het eten niet dergelijke discussies over vlees wil voeren. Dat hielp.
Eet gezond & eet taartjes

Zespri

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2005, 22:12:59 »
Of je doet gezellig mee en begint over hoe Chinezen dol zijn op hondenvlees en hoe er ook mensen zijn die af en toe best een soortgenootje lusten. Dat is dan ook meestal de laatste keer dat zo'n gesprek plaatsvindt...  :P ;)

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2005, 22:15:46 »
Inderdaad ik vind het soms het meest vervelend als de vleeseters van alles naar binnen werken en daar niet over willen praten tijdens het eten omdat ze dan niet meer van het vlees/vis kunnen genieten. Weet wat je eet, zeg maar.  :P

Kiwi

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2005, 22:17:59 »
En dan ondertussen wel van die snuggere opmerkingen tegen mij gaan zitten maken; "Maar een plant heeft toch ook gevoel?" :frusty:

Zespri

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2005, 22:22:12 »
En dan ondertussen wel van die snuggere opmerkingen tegen mij gaan zitten maken; "Maar een plant heeft toch ook gevoel?" :frusty:

Hoewel die opmerking op zichzelf nog niet eens zo vreemd hoeft te zijn is het natuurlijk bijzonder weinig snugger om dan *daarom* maar alles met gevoel te eten, mensen uitgezonderd.

BTW, is hier al een soort "domme dingen die vleeseters zeggen" topic, of is dat te radicaal voor dit forum en bederft het alleen maar 'ons imago'?  :devil:
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2005, 22:22:30 door Dodo »

Kiwi

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2005, 22:22:55 »
Volgens mij is dat er wel, ik zal ff zoeken...

Edit: kijk bijvoorbeeld hier en hier maar eens. :P
En vooral hier (die zocht ik eigenlijk) en ook hier.

Zijn we toch radicaler dan je dacht! ;) :O
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2005, 09:39:41 door Kiwi »

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2005, 22:23:32 »
I'm not a veggie because I love animals, I'm a veggie because I HATE plants.

Zespri

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2005, 22:24:46 »
I'm not a veggie because I love animals, I'm a veggie because I HATE plants.

Die spant inderdaad wel de kroon ja. Is ook nog een zeer beroemde meen ik (en niet eens vanwege het gebrek aan snuggerheid meen ik).  :O

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2005, 22:24:55 »
I'm not a veggie because I love animals, I'm a veggie because I HATE plants.

 :O

Tamara

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2005, 22:27:01 »

Citaat
I'm not a veggie because I love animals, I'm a veggie because I HATE plants.

 :O ;)

Zespri

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2005, 22:31:39 »
Volgens mij is dat er wel, ik zal ff zoeken...

Edit: kijk bijvoorbeeld hier en hier maar eens. :P

Ah! Die zal ik even wat nieuw leven inblazen... maar waarschijnlijk komt het pas echt goed op gang als ik weer op m'n werk ben... :)

Kiwi

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2005, 22:32:24 »
Er staat er inmiddels nog een bij.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2005, 22:33:29 »
Ik heb echt zelden discussies over vega eten. Mensen vragen er niet naar, weten het gewoon, doen niet moeilijk. Heel soms verontschuldigen ze zich dat de vlees eten. That's it. Waar komen jullie al die mensen dan tegen die er moeilijk over doen? Nou ja, het scheelt vast enorm dat ik een vega-familie heb, een vega-minded schoonfamilie en een hele progressieve werkomgeving. En van vrienden zou ik al helemaal niet accepteren dat ze moeilijk zouden doen wat ik wel en niet eet, destemeer omdat ik ook niet moeilijk doe over wat zij wel en niet eten.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Ik word onverschillig.
« Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2005, 22:37:47 »
Ik heb ook geen problemen. Jullie hebben gewoon verkeerde vrienden ofzo. Zoek eens aardige mensen op!