Vegatopia Forum

Pasen

silliebillie

Pasen
« Gepost op: 01 april 2003, 11:32:44 »
Ja ik ben er vlot bij, maar pasen is echt mijn feessie. Nix kerstmis, sinterklaas, valentijn; maar Pasen. Pasen is het feest van de Lente en dat moet gevierd Dan gaan we lekker eten en in de tuin kliederen.
's Ochtends een ontbijtje met lekkers; vruchtenshakes, zelfgebakken brood en lekker beleg. Heeft iemand nog feestelijke ideetjes? Voor lekkere paas shakes, gekke vullingen in zelf te bakken brood, beleg? Een recept voor scharreleisalade is ook zeer welkom!

Offline Anya

• 737
  • Geslacht: Vrouw

silliebillie

Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2003, 15:40:14 »
wauw Anya bedankt zeg!

ellen

Paaseten
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2004, 14:12:12 »
Vroeger, toen ik bij vrije dagen alleen maar brak in mijn bed lag, keek ik raar op toen een vriendin van mij me uitnodigde voor een paasontbijt om 8 uur in de ochtend. Dat was wel heel leuk.

Wij aten alleen maar veel eieren met pasen. Verder was mijn moeder blij (net als op elke andere dag eigenlijk ;)) dat ze niet zo veel hoefde te koken.

Ik wil er dit jaar wel iets aan gaan doen. Ik heb al een Paasallerhande gezien etc. Maar doe jullie verder iets speciaal met Pasen?
« Laatst bewerkt op: 09 april 2004, 13:17:22 door Sander »

Offline nicky_too

• 947
Re:paaseten
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2004, 14:18:53 »
Waarschijnlijk ga ik dit jaar op 1e Paasdag wat lekkers maken voor mijn verloofde, beste vriendin en mijzelf. Nog nooit eerder wat aan Pasen gedaan eigenlijk.
Maar ik heb op Smulweb nu zoveel leuke dingen gezien (waaronder een taart!) dat ik wel zin heb wat leuks te organiseren.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ellen

« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2004, 14:21:53 »
Tja, heb nog geen vastomlijnd bezoek. Maar dat is wel te regelen. En anders eet ik alles zelf op  ;D

Elsbeth

« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2004, 14:33:32 »
Nou bij ons is Pasen een hele happening. Dit jaar lekkere brunch maken met mijn moeder voor zondag, m.b.h. Libelle en Allerhande. Ik wil het graag een beetje in High Tea-stijl. Moet lukken, want er stonden al recepten voor scones ergens. Er wordt tevens door mij een taart gemaakt met verse rabarber :) Lijkt me super!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2004, 14:51:25 »
Er wordt tevens door mij een taart gemaakt met verse rabarber :) Lijkt me super!
Vertel meer!  :chef:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 05 april 2004, 14:57:41 »
ik ga naar mijn schoonouders en daar wordt wel heel uitgebreid en lekker gegeten met pasen enzo. Ik zal er nog wel t een en ander gaan maken. ik ga ook zelfgemaakte bonbonnetjes enzo voor ze meenemen
« Laatst bewerkt op: 05 april 2004, 15:04:00 door Selly »
,,,,فلافل

Kiwi

« Reactie #9 Gepost op: 05 april 2004, 15:43:27 »
Wij eten op dat soort dagen wel een extra uitgebreid ontbijt (vers gebakken broodjes enzo, glaasje verse jus erbij). Normaal eten we even gauw snel een boterham 'uit het vuistje', koppie thee, maar met feestdagen zoals pasen maken we er net even wat meer werk van. Verder zijn het gewoon twee zondagen achter elkaar voor ons, en doen we niet iets speciaals.

Danielle

« Reactie #10 Gepost op: 05 april 2004, 16:46:11 »
Wij zijn bij mijn ouders uitgenodigd en we hadden de keuze tussen een High Tea en gourmetten.
Gelukkig is het geen High Tea geworden want ik word nu heel snel misselijk van 'zware happen' en met gourmetten kan ik veel groente en fruit bakken, dat valt prima. Is ook gezellie vind ik. Alleen ik zal 't wijntje erbij missen  :(

Ik heb trouwens ook wel gehoord van mensen die met Pasen thuis hele eiereet-wedstrijden houden, waarbij zo'n 10 eieren p.p. naar binnen worden gewerkt. Dat snap je toch niet?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #11 Gepost op: 05 april 2004, 17:30:29 »
Ik ken iemand die al jarenlang bij vrienden thuis chocoladeeieren verstopt. En dan gaat het over een paar honderd stuks, steeds.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2004, 17:37:00 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #12 Gepost op: 05 april 2004, 20:38:04 »
Jij bent vast jaloers, want volgens mij wilde jij ook eieren zoeken met pasen!

Ik ga paasbrunchen met in ieder geval twee heren. We eten dan nepeiersalade en bladerdeegflapjes met framboos en spijs.

alexis

« Reactie #13 Gepost op: 05 april 2004, 20:53:31 »
ik ben uitgenodigd bij de schoonouders voor een paasbrunch, hopelijk geen eieren in elk recept  :-[

Offline Di.

• 177
« Reactie #14 Gepost op: 05 april 2004, 22:00:24 »
goed excuus om heel veel chocola te eten! en paasbrood is jam
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15 Gepost op: 05 april 2004, 23:28:46 »

We eten dan nepeiersalade .

hoe maak je dat in godsnaam?
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #16 Gepost op: 06 april 2004, 10:32:06 »
Geen idee, iemand anders staat voor die zware taak.  :)

ellen

« Reactie #17 Gepost op: 06 april 2004, 21:39:42 »

Ik heb trouwens ook wel gehoord van mensen die met Pasen thuis hele eiereet-wedstrijden houden, waarbij zo'n 10 eieren p.p. naar binnen worden gewerkt. Dat snap je toch niet?

ieks dat lijkt me echt ranzig

Dat is niets! Je had mijn opa moeten zien...

Heb vandaag 3 jaargangen Boodschappen en Allerhandes zitten verknippen en heb wel wat inspiratie. Zit eigenlijk te denken aan het maken van borstplaat en speculaas, maar dat is niet helemaal het seizoen.

Kiwi

« Reactie #18 Gepost op: 07 april 2004, 07:18:41 »
Zit eigenlijk te denken aan het maken van borstplaat en speculaas, maar dat is niet helemaal het seizoen.

Maar wel lekker! :kwijl:

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #19 Gepost op: 07 april 2004, 09:10:29 »
Zit eigenlijk te denken aan het maken van borstplaat, maar dat is niet helemaal het seizoen.

Als je zo'n botervormpje hebt (schaapje) dan kun je het misschien daar in maken?
:witch2: