Ik heb zelf het idee dat het gewoon lang duurt voordat mijn spijsverteringsstelsel "wakker" wordt. Toen ik nog sportte, duurde het na het sporten ook een uur of 6 voordat ik weer kon eten. Ik heb verder geen last van reflux, en ik neem geen maagbeschermers, omdat ik ook geen pijnstillers slik. Ik zou het eigenlijk wel eens over laxeermiddelen moeten hebben met een arts, maar die ga ik liever niet gebruiken, dus ik hoop door gewoon mijn maag wat sneller op gang te helpen dat ook wat beter te laten verlopen.
Ik slaap enorm kut, maar dat doe ik al jaren (en ik heb ook al jaren, zo niet mijn hele leven, enorm veel problemen met eten 's ochtends).
De PH van mijn urine is ongetwijfeld wel eens gemeten toen ik een blaasontsteking had, maar verder nooit.
Lunch meenemen zou ik eigenlijk moeten doen, maar mijn vriezers zitten al vol met voorgekookt avondeten, omdat ik gewoon nog niet goed genoeg kan koken om dat stelselmatig zelf te doen. Ook flink vooruitkoken gaat gewoon nog niet, dus dat wordt gedaan.
Ik heb een magnetron (uiteraard, want ik kook dus niet) en dat lukt me 's ochtends meestal nog wel. (En laten we eerlijk zijn, als het opwarmen en opeten van ontbijt fysiek te zwaar is, dan moet ik gewoon niet gaan werken, want dan heeft mijn lijf heel duidelijk rust nodig).