Vegatopia Forum

Dingen die toch niet vegetarisch zijn

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #500 Gepost op: 21 september 2010, 20:49:54 »
Die kans dat ik dat ga doen is net zo groot als de kans dat jij een van je katten de deur uitzet!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Ray01

  • **
  • 55
  • Geslacht: Man
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #501 Gepost op: 22 september 2010, 22:01:10 »
Is dat erg slecht, een e.v.t. gebrek aan L-Carnitine?
Als je soms de verhalen leest over b.v. een tekort aan Vit.B12 en welke ernstige gevolgen dit kan hebben.

Kun je L-Carnitine ook gewoon via zuivel binnenkrijgen?
Of gaat het hier toch echt om de juiste combinaties?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #502 Gepost op: 22 september 2010, 22:02:51 »
Nog even de verpakkingen staan checken in de appie. Alleen in de monster zit L-carnitine... Lijn weer opgelucht!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #503 Gepost op: 23 september 2010, 11:36:31 »
Christien Meindertsma heeft onderzocht waar een varken voor gebruikt wordt, afgezien voor vlees. Dat blijkt best veel te zijn, onder andere:

zeep
shampoo
tandpasta
brood
beton
treinremmen
kwarktaart
Chinees porselein
verf
schuurpapier
kwasten
bier
wijn
fruitsap
sigaretten
kogels

http://www.ted.com/talks/christien_meindertsma_on_pig_05049.html

Hoe doen veganisten en strenge vegetariers dat eigenlijk? Lijkt me best wel lastig om producten met varken erin te vermijden.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #504 Gepost op: 23 september 2010, 11:47:27 »
en wat dacht je van strenge moslims ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #505 Gepost op: 23 september 2010, 12:00:45 »
Ik vroeg me inderdaad ook af of de kogels die door Bin Laden en co worden gebruikt wel halal zijn.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #506 Gepost op: 23 september 2010, 12:17:31 »
Maar die eet je niet op.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #507 Gepost op: 23 september 2010, 12:27:49 »
Varkens zijn sowieso haram, maar daarvoor hoef je ze niet op te eten!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #508 Gepost op: 23 september 2010, 13:43:36 »
Hoe doen veganisten en strenge vegetariers dat eigenlijk? Lijkt me best wel lastig om producten met varken erin te vermijden.

Probeer het eens ;)

Kwestie gewoon van vermijden zover praktisch mogelijk he...

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #509 Gepost op: 23 september 2010, 22:53:36 »
In heel veel gevallen gaat het 'gewoon' om gelatine toch?

Kiwi

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #510 Gepost op: 24 september 2010, 00:12:13 »
Beton en treinremmen zijn misschien wat lastig te vermijden, maar verder zijn er overal prima veganistische alternatieven voor hoor (en anders kun je makkelijk zonder; ik heb nog nooit kogels nodig gehad bijvoorbeeld).

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #511 Gepost op: 13 oktober 2010, 19:35:44 »
Op Twitter krijg ik door dat de tompouzen van de Hema gelatine bevatten. VOlgens de Hema zelf ook http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/gebak/klein%20gebak/tompouce-(6311010).aspx. Suf. Maar wel mooi dat ze die productinfo helemaal online hebben.
,,,,فلافل

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #512 Gepost op: 13 oktober 2010, 22:21:50 »
Op Twitter krijg ik door dat de tompouzen van de Hema gelatine bevatten. VOlgens de Hema zelf ook http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/gebak/klein%20gebak/tompouce-(6311010).aspx. Suf. Maar wel mooi dat ze die productinfo helemaal online hebben.

Toevallig was ik er net gister achtergekomen dat die informatie voor iedere gebaksoort van de Hema op internet staat. Super! Kan ik met een gerust hart een stukje appelkruimelvlaai eten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #513 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:00:15 »
Op Twitter krijg ik door dat de tompouzen van de Hema gelatine bevatten. VOlgens de Hema zelf ook http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/gebak/klein%20gebak/tompouce-(6311010).aspx. Suf. Maar wel mooi dat ze die productinfo helemaal online hebben.

Ik wil nog steeds eens proberen om een vegan tompouce te maken. Ik dacht trouwens dat er gewoon glazuur op de bovenkant moest maar zij gebruiken blijkbaar fondant.

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #514 Gepost op: 22 oktober 2010, 15:14:07 »
past niet helemaal in de thread, maar ik kwam na jaren gebakjes vermijden er achter dat bij bakker Prins alle taartjes etc.. gelatine op plantaardige hebben :)!

Hawx

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #515 Gepost op: 13 december 2010, 16:21:19 »
De groenten lasagna van AH bevat ondankt agar agar als geleermiddel toch stremsel in de kaas, wat ik erg jammer vind want het was heerlijk!

Offline Star85

  • *
  • 6
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #516 Gepost op: 20 december 2010, 10:17:01 »
ijzerpillen (gelatine bah, een complot zeg ik je!)

Gentle Iron heeft vega ijzer pillen!

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #517 Gepost op: 23 december 2010, 05:12:03 »
Ik was laatst bij de jumbo en mijn huisgenoot en ik waren op zoek naar vegetarische ragout, ik had er een gevonden met champignons, zonder gelatine (wel melk producten meen ik, maar dat eet ik wel). Yes! dacht ik, maar wat bleek, in kleine letters stond er onderaan de verpakking "kan af en toe een botje bevatten." Getsie! Misschien is dat een beetje kleinzerig maar ik moet er niet aan denken dat er ineens een botje uit mijn ragout steekt. Vind ik niet echt vegetarisch. Het was een of ander huismerk/b-merk (O'lacy denk ik). Verder hadden ze van andere merken alleen kalf, lam of andere vlees ragout.  

over die ijzer pillen...ik heb er van de kruitvat, volgens mij zonder gelatine. Ik neem ze alleen niet, heb het een poosje geprobeerd maar merkte er zelf weinig van.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2010, 05:14:47 door Jeremoz »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #518 Gepost op: 23 december 2010, 23:59:54 »
Een botje? Raar! Nou ja, ik snap het wel, omdat alles in 1 fabriek wordt gemaakt, maar ik zou het dan ook niet meer willen (maar ik wil sowieso geen kk ragout). De Unox ragout is vega http://www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/9482-unox-champignon-ragout.

Hoe is het eigenlijk met het vegaburger aanbod van Jumbo weet jij (of iemand anders) dat? Ik probeerde dat laatst te achterhalen, vroeg me af welke merken ze hadden en of ze ook Goodbite hebben.
,,,,فلافل

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #519 Gepost op: 28 december 2010, 18:58:20 »
Hoe is het eigenlijk met het vegaburger aanbod van Jumbo weet jij (of iemand anders) dat? Ik probeerde dat laatst te achterhalen, vroeg me af welke merken ze hadden en of ze ook Goodbite hebben.
Mijn Jumbo heeft een behoorlijk groot assortiment aan vleesvervangers, en heel andere dingen dan de AH. Hij heeft veel dingen van Alpro (ook dingen die ik bij de AH nooit meer zie) en Vivera, en misschien nog een paar andere merken. Goodbite heeft die van mij niet.