Vegatopia Forum

Ontbijtgranen

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Ontbijtgranen
« Gepost op: 18 januari 2006, 17:12:07 »
Ik wissel redelijk af in mijn ontbijt. Boterhammen of ontbijtgranen en in iedergeval 1 stuk fruit.
Ik vraag me af welke ontbijtgranen bij jullie favoriet zijn?

Ik gebruik afwisselend All Bran of Special K. Soms ook muesli van de natuurwinkel en ook wel eens een periode havermout.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2006, 17:12:22 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline bambi

• 5.560
Re:Ontbijtgranen
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2006, 17:22:28 »
Ik wissel redelijk af in mijn ontbijt. Boterhammen of ontbijtgranen en in iedergeval 1 stuk fruit.
Ik vraag me af welke ontbijtgranen bij jullie favoriet zijn?

Ik gebruik afwisselend All Bran of Special K. Soms ook muesli van de natuurwinkel en ook wel eens een periode havermout.

Special K met chocolade-dingetjes.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2006, 17:23:10 »
Ik eet meestal brood, maar soms heb ik een periode dat ik aan de ontbijtgranen ga. Dan koop ik gewone cornflakes of naturel cruesli. Maar wat ik echt heel lekker vind, is iets wat ik een keer bij de natuurwinkel gehaald heb. Het heette granola en het was heel lekker met yoghurt.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2006, 17:37:21 »
Ik eet bijna elke morgen (warme) havermoutpap met kaneel. Ik wil wel afwisselen en dat neem ik me ook voor, maar dan heb ik toch weer zo'n zin in havermout... En er zijn slechtere gewoontes...

Frosties vind ik trouwens ook erg lekker, maar omdat daar zoveel suiker in zit koop ik het bijna nooit (en als ik het dan koop is in maximaal drie dagen de zak leeg).

Jordan's Luxury Crunchy Maple & Pecan is trouwens ook lekker. Weetabix ook. En Cheerios, maar die kun je hier niet bij de supermarkt kopen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2006, 20:45:17 »
Ik ben dol op cruesli met yoghurt en geraspte appel en extra rozijnen.
(Maar meestal hou ik het bij brood, dat neem ik mee en dan ontbijt ik op mijn werk)

Ik heb nog nooit havermout gegeten, gek eigenlijk...

Offline Sæna

• 294
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2006, 20:59:16 »
Maple&Pecan is idd errug lekker, met biologische naturel yoghurt van de boer, yoghurt met pezmek, pollen en abrikozen of yoghurt met honing, geroosterde pecannoten en lecithine. Soms ook wel eens havermoutpap met stroop en boter of witte rijst van de vorige avond met basterdsuiker en kaneel. Maar meestal is het gewoon thuis eerst een glas versgeperste sinaasappel, citroen en grapefuit en meegenomen boterham op werk.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2006, 20:59:46 door Sæna »

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2006, 08:36:59 »
Meestal eet ik Creusli met noten van Quaker met sojamelk. Soms heb ik die van Jordan's ook wel eens.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2006, 09:55:39 »
ik wil 's ochtends nog niet al te vast voedsel, en ik vind cornflakes in sojamelk niet zo lekker (is er een manier om dat wel lekker te maken?) dus ik eet brinta
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #8 Gepost op: 19 januari 2006, 10:20:07 »
Weetabix (naturel) koop ik ook nog wel eens.
Het grootste probleem van de ontbijtgranen vind ik, is dat ze vaak te zoet zijn (cruesli, frosties, ga zo maar door). 's Ochtends kan ik amper zoetigheid aan. Ik durf daardoor niet echt te 'experimenteren'. On/ampergezoete ontbijtgraantips zijn dus welkom :)
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2006, 10:23:56 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2006, 12:26:54 »
Brinta?

Fem, misschien als je van die chocoladecornflakes neemt? Dan krijgt de sojamelk een chocoladesmaakje.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2006, 12:38:53 »
ehm, ik mag dus geen chocola

Dee

« Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2006, 12:52:57 »
Je kan ook gezoete sojamelk of met een vanillesmaakje nemen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, want ik eet geen ontbijtgranen, maar het klinkt niet slecht.

smikkeltje

« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2006, 14:40:34 »
ik vind frosties echt superlekker! maar ik eet er geen melk bij want dan worden ze slap. ik eet altijd gewoon losse cornflakes :)

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2006, 14:50:09 »
ik vind frosties echt superlekker! maar ik eet er geen melk bij want dan worden ze slap. ik eet altijd gewoon losse cornflakes :)
oja, dat doe ik ook, als chipjes. Ik vind vooral de meergranen erg lekker. Maar ik ga voor het ontbijt toch geen chipjes eten.

Ik denk nog na over de vanillesmaak-optie. Ik denk namelijk dat je dan heel erg moet uitkijken wat voor cornflakes je er dan ingooit om het niet misselijkmakend zoet te laten worden.

Offline dorinka

• 741
« Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2006, 15:42:06 »
Hoe kan iets nou te zoet worden?
Ik eet vaak havermout, met wat suiker en een sloot kruidenthee als ontbijt, of yoghurt, maar dat is geen graan.
Mischien dat ik ook maar eens brinta ga proberen.
Zo.

smikkeltje

« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2006, 18:27:23 »
oja, dat doe ik ook, als chipjes. Ik vind vooral de meergranen erg lekker. Maar ik ga voor het ontbijt toch geen chipjes eten.

chipjes zijn altijd goed!
frosties met cola is echt wel een verantwoord ontbijt ;)
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2006, 18:28:13 door smikkeltje »

bienne

« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2006, 18:55:10 »
eet vaak iets van musli/crusli. Maar dan vaak als toetje 's avonds. Ik moet 's morgens echt brood hebben, want ik verbrand veel energie op mijn werk. Ik red dan echt het einde van de ochtend niet...

Offline linz

• 225
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2006, 20:07:38 »
Ik ontbijt vaak met muesli met yoghurt en sinaasappelsap.
Liefst zonder al te veel toegevoegde suiker, dus geen cruesli of frosties enzo.
Favoriete mix hier in huis: muesli van AH huismerk (de fruit en noten variant) in mix met Allbran fruit and fibre cornflakes.
Stiekem toch een banaan!

g11ling

« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2006, 20:34:31 »
net als linz ga ik voor de (magere) yoghurt met muesli. Meestal een biologiese variant. Dan doe ik er nog een klein schepje home-made jam bij en soms een kiwi of banaan.

In de zomer maak ik ontbijtshakes, sinaasappeltje persen, kiwi of banaan dr bij en een beetje yoghurt, ff in de blender en slurpen maar.

Ik moet vroeg de deur uit (uur rijden naar mn werk) dus dan vind ik zo'n vloeibaar ontbijt wel te doen. In de auto neem ik dan een beker kruidenthee mee en gaat mn eerste bammetje dr al in....

Ik ontbijt alleen in het wiekent met brood, meestal van die afbakbroodjes maar soms ook vers gebakken brood uit mn broodmasjientje.... nu ik er zo over denk doe ik dat eigenlijk veeel te weinig  :-\

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2006, 13:53:24 »
Ik eet brood als er iemand naar de bakker is geweest en dat is dan dus meestal in het weekeinde (en soms op maandag nog).

Als er geen brood is eet ik chocoladecruesli met yoghurt. Met soms een appel of peer erdoor.
This is between me and the vegetable!