Dag beste mensen van Vegatopia. Ik ben er weer en geheel voldaan uit het voor mij verre Zuid-Limburg en omgeving weergekeerd. We hebben verschillende eetgelegenheden bezocht.
In Maastricht gegeten bij de Cuyp in de Tongersestraat. Prima gegeten. Risotto en flens met groentevulling. Goed gekruid, tamelijk aan de prijs maar het helemaal waard. 19 euro p.p. Weliswaar incl wijn.
In Monschau gegeten in een heel apart cafetariaachtige gelegenheid. Lasagne met spinazie en makkaroni (ja, ja let op de spelling) met tomatensaus. Daarbij een soort van Turks brood. En dat allemaal voor de lieve som van 2,95 per maaltijd.
In Vaals gegeten in het enige Chinees Indisch restaurant. Hadden 7 vegetarische gerechten op de menukaart, die met weinig moeite ook veganistisch te maken was. Alleen het ei hoefde uit de nassi en de bami gehaald te worden. Smaak was goed. Bediening prima, beetje te beleefde buigingen, maar heel voorkomend. Foe Yong Hai stond niet eens op de kaart, was ook gemakkelijk vegetarisch te maken. 17 euro p.p.
In Aken hebben wij Kazan, een Turks restaurant aan de Annastraat gegeten, vlak bij de Dom. Maaltijden voor 7,90. Hadden 10 gerechten speciaal aangemerkt als vegetarisch. Bij het wachten op het eten vlooide ik de kaart nog eens na en er konden minsten nog 10 meer als vegetarisch worden aangeduid. Ober getipt om dit ook op de kaart te zetten. Heerlijk gegeten, op terras buiten en prima wijn erbij. De wijn was in verhouding nog het duurst: 9,50 voor een halve liter.